جذابیت خاطرات رفیق دوست خستگی ام را در بُرد

11:51 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۸۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سعید علامیان نویسنده کتاب "برای تاریخ می گویم" گفت: دهه اول انقلاب دهه پرحادثه ای بود و نگارش رخدادها در این ایام بسیار مهم است.

: سعید علامیان نویسنده کتاب برای تاریخ می گویم گفت: دهه اول انقلاب دهه پرحادثه ای بود و نگارش رخدادها در این ایام بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزار میزان وی درباره نگارش این کتاب که خاطرات محسن رفیقدوست راننده حضرت امام خمینی (ره ) به هنگام بازگشت به میهن اسلامی بود، گفت: کار نگارش خاطرات از سال 1387 آغاز شد و تا بهار امسال ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه دهه اول انقلاب دهه پرحادثه‌ای است افزود: مهم‌تر از همه، هشت سال دفاع مقدس در این ایام اتفاق می‌افتد.

سعید علامیان به تلاش سه ساله خود برای نگارش این اثر اشاره کرد و افزود: «برای تاریخ می‌گویم» خاطرات شخصی را بیان می‌کند.

وی با اشاره بر اینکه رفیق دوست یکی از نقش آفرینان در پیروزی انقلاب بود. مدارک و اسناد موجود نشان می‌دهد ایشان در اسفند سال 1357 و برای تشکیل سپاه پاسداران چه کارهای انجام داد.

علامیان ادامه داد: نگارش این اثر سوژه خاصی برایم بود و باید برایش کار خاصی انجام می‌دادم به همین دلیل به تمام آرشیو‌های مطبوعات مراجعه کردم زیرا پیش از نگارش کتاب در حوزه مطبوعات دست به قلم بودم و در آن دوران با اخبار و شایعات بسیاری درباره شخصیت راوی کتاب روبه‌رو می‌شدم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که گزینش این مباحث و طرح آن‌ها در مصاحبه با راوی وقت زیادی از او گرفت.

علامیان گفت: محسن رفیقدوست در نگارش این کتاب همکاری خوبی داشت و روایت او در پاسخ‌گویی به سوالات و نقل خاطرات آن قدر جذاب بود که خستگی را از تنم به در می‌برد. پاسخ برخی سوال‌ها به پس از دهه اول انقلاب کشیده می‌شود و مطالعه آن‌ها به گشودن زوایای حقایق تاریخی کمک می‌کند. امیدوارم این کتاب بهانه‌ای شود تا افرادی که خاطرات و محفوظاتی از ‌آن ایام دارند به بیان حوادث روی بیاورند و آن‌ها را برای تاریخ بگویند. نام این کتاب هم برگرفته از یادداشت محسن رفیقدوست بر این اثر است.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *