شعار سال راهیان نور، هفته دفاع مقدس و سالروز سوم خرداد اعلام شد

16:06 - 01 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۸۴۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به انتخاب شعار برای برنامه های آتی حوزه دفاع مقدس در سال 95 گفت: شعار راهیان نور امسال، هفته دفاع مقدس و سالروز سوم خرداد " ما آماده ایم " است.
شعار سال راهیان نور ، هفته دفاع مقدس و سالروز سوم خرداد اعلام شدبه گزارش گروه سیاسی ، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار داشت: با توجه به قابلیت های موجود در افق 1404 در سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که به تصویب هیئت امنا رسیده است، به دنبال این هستیم که ان شاالله زیر ساخت پذیرش زائرین را در مناطق عملیاتی به 10 میلیون نفر برسانیم.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی اگر همه ی عوامل پای کار بیایند که الحمد الله پای کار هستند، بزودی این توفیق را خواهیم داشت که سالانه 10 میلیون نفر به زیارت یادمان ها بروند.

وی با اشاره به راهیان نور در غرب وشمال غرب کشور گفت: در هنگام شروع، دوستان فکر نمی کردند این آمار و ارقام به دست بیاید اما در سال گذشته در این مناطق بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده داشتیم. زمانی که در ایام تابستان مناطق جنوبی گرم هست، بهترین مکان برای زیارت، همین غرب و شمال غرب است.

سردار کارگر ضمن تشریح جذابیت های مناطق عملیاتی و یادمان های غرب و شمال غرب کشور ادامه داد: ما حدود 55 یادمان در هفت استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و هرمزگان داریم.

وی تاکید کرد: ممکن است در راهیان نور دریایی به خاطر مسائلی که وجود دارد، از افراد کمتری پذیرایی کنیم ولی دانشجویان زیادی جذب این نوع راهیان نور شده اند.

رئیس بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در حوزه های دانش آموزی توفیقاتی داشتیم اگر چه راهیان نور از فضای دانشجویی شروع شده است، ولی متاسفانه توجه کمتری به آن نشان داده اند.

وی در ادامه افزود: الحمدالله از سال گذشته قرارگاه راهیان نور دانشجویی به نام شهید بزرگوار حسین علم الهدی تاسیس شد که برادر عزیز، سردار فضلی فرماندهی این قرارگاه را بر عهده داشتند و در این حوزه نیز کارهای خوبی انجام شد. همچنین وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز به این کار پیوستند و قرار شده است که فرماندهی آن قرارگاه به عهده وزیر علوم باشد.

سردار کارگر با تقدیر از تلاش های گسترده صدا و سیما در رابطه با نشر ارزش های دفاع مقدس و راهیان نور گفت: صدا و سیما در ارتقای کمی و کیفی راهیان نور، نقش فوق العاده موثری داشته است.

وی افزود: علت اصلی فعالیت های صدا و سیما در زمینه دفاع مقدس این است که اکثریت بچه های صدا و سیما با انگیزه و حزب الهی هستند و همیشه با ایده هایشان به ما کمک کرده اند.

وی با اشاره به انتظار بیشتر مردم از صدا وسیما در رابطه با راهیان نور، خاطر نشان کرد: صدا و سیما از قدرت ایجاد بسیج عمومی برخوردار است و هیچ بدیل و جایگزینی ندارد.

سردار کارگر ادامه داد: علی رغم اینکه شبکه های ماهواره ای تلاش دارند که بگویند صدا وسیما مرجعیت ندارد، اما طبق افکار سنجی که در نیروی انتظامی انجام دادیم، بیش از 80 درصد مردم اعلام کردند که خبر درست را از صدا و سیما می گیرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه هر سال شعاری را برای مناسبت های دفاع مقدس انتخاب می کنیم در پایان افزود: امسال شعار راهیان نور، هفته دفاع مقدس و سالروز سوم خرداد، " ما آماده ایم" است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *