رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت تحصیلی آموزش و پرورش از اتباع خارجی تا سطح دیپلم

10:29 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۶۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور مدارس خارج از کشور گفت: آموزش و پرورش تا سطح دیپلم از اتباع خارجی حمایت می کند و بسیاری از این افراد وارد آموزش عالی می‌شوند و در رشته‌های مختلف دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

: معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل با اشاره به در نظر گرفتن تخفیف 76 تا 92 درصدی شهریه برای دانش آموزان غیر ایرانی در شیوه‌نامه آموزشی سال تحصیلی 93-94 گفت: آموزش و پرورش تا سطح دیپلم از اتباع خارجی حمایت می کند و بسیاری از این افراد وارد آموزش عالی می‌شوند و در رشته‌های مختلف دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

شاهین نوش‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرداخت 76 تا 92 درصدی مبلغ شهریه اتباع خارجی را برعهده گرفته خاطرنشان کرد: بسیاری از اتباع خارجی که در ایران تحصیل می‌کنند در بازار کار کشور مشغول کار می‌شوند. این در حالی است که تعدادی از این دانش آموزان افراد نخبه ای هستند که می توانند پس از اتمام تحصیلات کمک زیادی به جامعه علمی کشور کنند.

معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل با اشاره به اینکه ایران از جمله کشورهایی است که طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی به اتباع خارجی کمک می‌کند، تصریح کرد: این یک رفتار انسانی در مواجهه با اتباع خارجی است که در کشور ما زندگی می کنند. براین اساس بیش از 30 سال است که خدمات آموزشی به این افراد در ایران ارائه می شود.

وی با اذعان به این مطلب که هزینه تحصیل هر دانش آموز در کشور یک میلیون و460 هزار تومان است واتباع خارجی تنها 8 تا 24 درصد مبلغ پرداخت می کنند، بیان کرد: ایران به دنبال یک حرکت انسان دوستانه است. توجه داشته باشید که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، امدادرسانی ایران همیشه زبان زد کشورهای دیگر بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *