قانون سازمان بازرسی دائمی می شود/حضور عضو قضایی در بازرسی ها رأی نیاورد

9:53 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس دائمی شدن قانون سازمان بازرسی کل کشور را مهمترین ویژگی مصوبه اخیر مجلس در مورد این قانون اعلام کرد و گفت: در نظر داشتیم عضو قضایی در بازرسی ها حضور داشته باشد که رأی نیاورد.

: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس دائمی شدن قانون سازمان بازرسی کل کشور را مهمترین ویژگی مصوبه اخیر مجلس در مورد این قانون اعلام کرد و گفت: در نظر داشتیم عضو قضایی در بازرسی ها حضور داشته باشد که رأی نیاورد.


محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی اصلاح قانون سازمان بازرسی را حاوی نکات مهمی دانست و افزود: مطابق این قانون که در کمیسیون قضایی مجلس یه تصویب رسید قانون سازمان بازرسی دائمی شد.

وی با اشاره به اینکه این قانون در گذشته به صورت آزمایشی اجرا می شد، گفت: دیگر این مشکل را نخواهیم داشت و قانون از شکل آزمایشی آن خارج شد، البته بخش هایی از این مصوبه اخیر در مجلس رای نیاورد که قابل توجه و پیگیری است.

مخبر کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در صورت تصویب شورای نگهبان قانون جدید سازمان بازرسی لازم الاجرا می شود، اظهار کرد: ما در پیش نویس این قانون پیش بینی کرده بودیم که در هیئت های بازرسی عضو قضایی حضور داشته باشد تا در صورت نیاز کیفر خواست صادر شود که نمایندگان به این ماده رأی ندادند.

اسفنانی خاطر نشان کرد: اگر این ماده از قانون رأی می آورد کمک شایانی به کوتاه شدن رسیدگی ها می کرد و باید گفت که تا حدود زیادی نقایص این قانون رفع شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *