ضریب نفوذ تلفن همراه با رومینگ ملی افزایش می‌یابد/ مصرف 10 درصد دیتای جهان در خاورمیانه

9:37 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت ایرانسل با اعلام افزایش کاربران اینترنت در سال های گذشته به 40 درصد، گفت: افزایش پهنای باند سبب رشد تجارت و بهره‌وری می‌شود.

: مدیرعامل شرکت ایرانسل با اعلام افزایش کاربران اینترنت در سال های گذشته به 40 درصد، گفت: افزایش پهنای باند سبب رشد تجارت و بهره وری می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، علیرضا قلمبر دزفولی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: در حال حاضر 547 شبکه در 215 کشور شبکه نسل سوم راه اندازی شده است. 95.5 درصد از جمعیت دنیا از موبایل ستفاده می کنند و کاربران اینترنت به 40 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: رشد حوزه اینترنت پهن باند در کشورهای توسعه یافته درصد مشترکان به 83.7 در 2014 رسیده است که کمتر از 40 درصد بوده است و از سال 2014 تا 2019 پیش بینی می شود میزان مصرف دیتا مربوط به ویدئو و بحث های اجتماعی است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل گفت: به ازای هر 10 درصد ضریب نفوذ پهن باند 1.38 رشد در تولید ناخالص داخلی افزایش، 13 دهم درصد افزایش بهره وری تولید، 0.2 درصد به نرخ اشتغال افزوده می شود و در کشوری مثل آمریکا 300 میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفود اینترنت پهن باند در سال 2007 بوده است و به دنبال این امر 6 درصد افزایش در صادرات شرکت های تولیدی نیز ایجاد می شود.

دزفولی با بیان اینکه افزایش پهن باند سبب افزایش تجارت و بهره وری می شود، تصریح کرد: افزایش پهن باند تسهیل در تجارت می شود، افزایش نوآوری، دسترسی حداکثری به نیروی کار و مشتریان و افزایش کارآیی واحدهای سازمانی است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل در خصوص تاثیر افزایش پهن باند بر نرخ اشتغال نیز اضافه کرد: در یک سال گذشته اقتصاد مقاومتی مدنظر بوده است و از تمام نهادهای مسئول خواسته شده است که به این موضوع توجه داشته باشند و توانمندی اقتصاد به گونه ای شود که در برابر فراز و نشیب ها مقاوم شود.

وی ادامه داد: به دنبال این امر ایجاد تحرک و پویایی شاخص های اقتصاد کلان، تکیه بر ظرفیت های داخلی، مردم محوری، کاهش وابستگی به نفت، فساد ستیزی و دانش محوری در دستور کار ما بوده است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل در خصوص افزایش پهن باند بر فرهنگ ملی نیز اضافه کرد: اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی، ارتقای فرهنگ جامعه، مقابله با تهاجم فرهنگی، توسعه عدالت اجتماعی مدنظر ما بوده است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه یکی از تفاوت های این نشست خبری با نشست های قبلی 3G و 4G است، گفت: رویدادهای مهم اخذ پروانه 3و 4 بوده است و بهره برداری از آن را در دستور کار داشتیم.

قلمبر دزفولی در خصوص اجرای رومینگ ملی نیز گفت: هدف از اجرای رومینگ ملی رفع نقاط پوشش فاقد پوشش شبکه و مشکل آنتن دهی از طریق استفاده از شبکه اپراتورهای غالب است.

وی افزود: افزایش 60 درصدی تعرفه حق استفاده از فضای شماره گذاری، افزایش هزینه فرکانس به 400 درصد نیز از جمله موارد صورت گرفته طی روزهای گذشته بوده است.

میزان قطعی تماس ایرانسل به 77 صدم درصد رسیده است
مدیر عامل شرکت ایرانسل در خصوص رویدادهای مهم در بازار طی یکسال گذشته، اضافه کرد: راه اندازی اینترنت پهن باند همراه، کاهش میزان قطعی تماس به کمتر از 77 صدم درصد و افزایش ترافیک دیتا به میزان بیش از 100 درصد در قیاس با سال گذشته را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال نهم قراردادی باید مطابق پروانه 9 هزار کیلومتر از جاده ها تحت پوشش قرار می‌دادیم که به 28 هزار کیلومتر تحت پوشش می رسید و پوشش جمعیتی 76 درصد باید تحت پوشش قرار می گرفت که 84 درصد تحت پوشش قرار گرفت که 8.1 درصدعملکرد بهتر بوده است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل تصریح کرد: پوشش جاده ای در سال گذشته حدود 20 هزار کیلومتر بوده است که بیش از 8 هزار کیلومتر به پوشش جاده های کشور اضافه شده است.

دزفولی گفت: 10 مرکز سوئیج اصلی در 9 استان و 53 مرکز سئویج فرعی در 31 استان نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: مطابق استاندارد 2 درصد قطع مکالمات را مجاز بوده ایم که سال 88 به 1.5 درصد کاهش پیدا کرده است و اکنون متوسط قطع تماس ها به زیر یک درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرهای مانند شیراز کمتر از 8 دهم درصد، مشهد 6 دهم درصد، تهران کمتر از 1.2 درصد، اهواز 56 صدم، گرگان 39 صدم قطعی تماس داشته ایم.
تماس در عربستان 599 تومان است

مدیر عامل شرکت ایرانسل افزود: در حوزه بین الملل با 421 اپراتور دنیا در حوزه سیم کارت ها رومینگ داریم و با 324 اپراتور دنیا قرارداد دیتا داریم که در دنیا بی نظیر است. با توجه به سفر حجاج به مکه که اکنون در حال اتمام است، تعرفه تماس 599 تومان بود و ارسال پیامک 249 تومان بود.

10 درصد مصرف دیتا جهان تا سال 2018 در خاورمیانه خواهد بود
دزفولی در خصوص پیش بینی مصرف دیتا در جهان نیز گفت: در سال 2018 میلادی مصرف مصرف دیتا همراه در مناطق مختلف از جمله آفریقا و خاورمیانه 9 درصد، آمریکای شمالی 18 درصد، اروپا مرکزی و شرقی 10 درصد، اروپای غربی 12 درصد و آمریکا لاتین 7.3 دهم خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *