انتقاد از تعلل شورای عالی استان ها در نهاد سازی مالی برای شهر

16:09 - 02 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۳۷
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر این که حداقل وظیفه شورای عالی استان ها نهادسازی های مالی در اداره شهر است، از تعلل این شورا در نهاد سازی مالی برای شهر انتقاد کرد.

: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر این که حداقل وظیفه شورای عالی استان ها نهادسازی های مالی در اداره شهر است، از تعلل این شورا در نهاد سازی مالی برای شهر انتقاد کرد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با ابراز تاسف از این که شورای شهر در نهاد سازی خود به خصوص در طول 10 سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرده است، اظهار کرد: با گذشت چهار دوره از عمر شوراها هنوز نهاد مالی یا دیوان محاسباتی شکل نگرفته است که بتواند منابع اقتصادی که توسط شورا برای مدیریت شهری اختصاص پیدا می کند را بررسی کند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: همانطور که این امور در حال حاضر در دولت انجام شده است، باید مدیریت شهری را نیز در حد یک دولت محلی در نظر بگیریم و به نهادسازی در خصوص مسائل مالی اقدام کنیم.

انصاری اظهار کرد: به منظور تحقق نهادسازی های مالی باید در پی یکپارچه سازی و واگذاری به سبک دولتی باشیم. انجام این امور حداقل کاری است که بر عهده شورای عالی استان ها بوده که نه سیاسی و نه حساسیت برانگیز است، بلکه یک کار بسیار تخصصی به شمار می رود و  به طور قطع امکان انجام آن مهیا است.

وی ادامه داد: متاسفانه شورای عالی استان ها با وجود اینکه امکان اقدام برای یکپارچه سازی و واگذاری به سبک دولتی را داشته اند، در طول دو دوره گذشته در این خصوص بسیار تعلل کرده اند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: این در حالی است که باید تلاش کرد توان نظارتی شورا افزایش یابد. با این وجودهنوز حتی بودجه های داخلی شورا از محل کمک های شهرداری تامین می شود.

انصاری گفت: متاسفانه هنوز ردیف بودجه و ساختمانی خاص برای شورای شهر در نظر گرفته نشده که امکان تصمیم گیری مستقل را به این تشکیلات بدهد. این در حالی است که استقلال شورا، تصویب دیوان محاسبات شهر و نیز تشکیل ذی حسابی پیش درآمد و ابزارهای قانونی حرکت به سمت نهاد سازی است.

وی به تشکیل کارگروه های تخصصی برای اداره شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر متخصصان بسیاری از میان بازنشستگان شهرداری و نیز تحصیلکردگان در رشته های مربوط به مدیریت شهری وجود دارد که می توان از آنها به خوبی جهت اداره شهر استفاده کرد. علاوه بر این با تکیه بر تشکیل کارگروه های تخصصی در اداره شهر و نیز نهاد سازی می توان به سمت یکپارچه سازی مدیریت شهری گام برداشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *