ورود بیش از یکصد هزار گردشگر خارجی به اصفهان در نیمه نخست امسال

14:56 - 02 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۳۴
خبرگزاری میزان: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که در 6 ماه ابتدای امسال یکصد هزار گردشگر خارجی به اصفهان وارد شده اند، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت شکننده است که نیاز به حمایت دارد.

: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که در 6 ماه ابتدای امسال یکصد هزار گردشگر خارجی به اصفهان وارد شده اند، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت شکننده است که نیاز به حمایت دارد.
 
حمید رضا محققیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به این که حمایت های دولت در ایجاد تاسیسات گردشگری، بازنگری قوانین و مقررات و در نظرگرفتن تسهیلات منجر به افزایش رغبت سرمایه گذاران برای ورود به این بخش اقتصادی می شود، تصریح کرد: گردشگری یک صنعت بسیار شکننده است که با کوچکترین اتفاق، بیماری یا موارد نا امنی تحت تاثیر قرار می گیرد. بهتر است دولت موارد ذکر شده را به عنوان محورهای برنامه ششم توسعه در نظر داشته باشد.
 
وی افزود: علاوه براین دولت باید در مواقع حاد حمایت هایی را برای ساخت و ساز و ارائه تسهیلات برای افرادی که قصد تاسیس تشکیلات گردشگری را دارند فراهم آورد. این اتفاق برای بیشتر سرمایه گذاران بخش گردشگری در دنیا صادق است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به آمار ورود گردشگران خارجی به شهر اصفهان در 6 ماهه نخست امسال تصریح کرد: در سال 1392 اصفهان 110 هزار گردشگر داشت که البته این آمار تنها شاهد آن دسته از گردشگرانی است که در هتل ها اقامت داشته اند. با توجه به رشد حضور گردشگر در کل کشور در 6 ماهه ابتدای سال شاهد حضور یکصد هزار گردشگر در شهر اصفهان بوده ایم.

محققیان تصریح کرد: با توجه به اینکه مهرماه اوج حضور گردشگران در کشور بوده ظرفیت هتل ها به طور کامل تکمیل است. این وضعیت تا آذر ماه نیز ادامه دارد، حتی رزروهایی نیز برای سال آینده به دست هتل ها رسیده است که حاکی از تمایل حضور گردشگران در شهر اصفهان برای سال آینده است.
وی با اشاره به تلاش برای ممنوعیت برگزاری همایش و سمینارهای دولتی در فصل سفر از طریق مصوبه هیات دولت گفت: تورهای خارجی برای رزرو هتل به آژانس ها مراجعه می کنند. در سال های گذشته شاهد گلایه تعدادی از آژانس ها در خصوص نبود ظرفیت کافی برای اقامت گردشگران بوده ایم. این امر موجب لغو سفر یا تاخیر در سفر برای برخی از گردشگران خارجی شده است.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: منطقی است با اشغال نکردن ظرفیت هتل ها و سایر دسترسی ها برای گردشگران خارجی امکان حضور تعداد بیشتری از آنها را در کشور فراهم کنیم. از سوی دیگر می توان با برگزاری همایش ها و سمینارهای دولتی در فصل هایی که با اقبال کمتری از سوی گردشگران مواجه هستند کمک کنیم تمام فصول سال شاهد تکمیل ظرفیت هتل ها باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *