با برهم زنندگان امنیت جامعه برخورد می‌کنیم/ اقدامی که موجب ترس مردم شود جرم است

13:56 - 02 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری تهران برخورد قاطع دستگاه قضایی با برهم زنندگان امنیت در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

: رییس کل دادگستری تهران برخورد قاطع دستگاه قضایی با برهم زنندگان امنیت در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان درباره حادثه اسید پاشی در شهراصفهان اظهار کرد:نیروی انتظامی باید در ارتباط با شناسایی عاملان این جنایت هولناک تلاش جدی کند و همکاران قضایی هم در ارتباط با مجازات کردن آنها با سرعت و قاطعیت عمل کنند.

وی افزود: پرداختن بیش از حد به موضوع اسیدپاشی برای مردم التهاب آفرین است و زیاد هم به مصلحت نیست. این مساله باعث شده است که خانم ها در سطح شهراحساس نگرانی کنند.

وی گفت: عقیده ام براین است که محکوم کردن این موضوع به عنوان یک جنایت در افکار عمومی کاری شایسته است و دستگاه انتظامی باید در ارتباط با شناسایی عامل این جنایت هولناک تلاش جدی داشته باشد.
این مسوول عالی قضایی ادامه داد: دامن زدن به شایعات موجب ایجاد رعب و وحشت درمیان مردم می شود. اسماعیلی در ادامه به مساله آبپاشی در سطح معابر اشاره کرد و گفت: افرادی که در قالب شوخی اقدام به آبپاشی به شهروندان در سطح معابر شهر می کنند باید بدانند که این یک عمل مجرمانه است و شوخی هم نیست زیرا زمینه استقبال افراد دیگر برای ترساندن مردم می شود.

وی افزود: اگرچه این عمل اسید پاشی نیست اما قانونگذار هر اقدام و حرکتی که موجب برهم زدن امنیت و نظم در جامعه و رعب و وحشت شود را جرم دانسته و مستوجب مجازات می داند.

رییس کل دادگستری تهران همچنین اظهارکرد: عوامل انتظامی موظف هستند با افرادی که درمعابر اینگونه عمل می کنند به عنوان جرم مشهود نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *