نخستین «اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶» بعد از لغو تحریم‌ها/ خرید و‌ اجاره هواپیما، توسعه فرودگاه‌ها و توریسم هوایی از محورهای اجلاس

11:30 - 30 دی 1394
کد خبر: ۱۲۴۲۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دبیر اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ از برگزاری این اجلاس در ایران به عنوان نخستین همایش بعد از لغو تحریم‌ها و اجرای برجام خبرداد و گفت: در این اجلاس حدود ۱۵۰ میهمان خارجی از حدود ۷۵ شرکت بزرگ دنیا در حوزه هواپیمایی و صنایع وابسته حضور خواهند داشت.
به گزارش ، احمد رضا بیاتی درباره جزئیات برگزاری «اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶» گفت: این اجلاس با مشارکت موسسه مطالعاتی هوانوردی کاپا به عنوان یکی از موسسات معتبر و مطالعات هوانوردی در سطح جهان طی روزهای ۴ و ۵ بهمن‌ماه در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود.
 
معاون دفتر همکاری‌های بین‌الملل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ با میزبانی مشترک شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری با حضور ۱۵۰ میهمان خارجی از حدود ۴۰ کشور دنیا که عمدتا از صاحبان دانش و صنعت هوانوردی در سطح جهان هستند، برگزار خواهد شد.
 
وی این اجلاس را نخستین اجلاس در طول تاریخ هوانوردی ایران در نوع خود عنوان کرد و گفت: از شرکت‌های سطح بالای مرتبط با صنعت هوانوردی جهان برای شرکت در این اجلاس اعلام آمادگی کردند.
 
آشنایی با مرکز هوانوردی آسیا و پاسیفیک (کاپا)
 
بیاتی با بیان اینکه اجلاس هوانوردی ایران نخستین اجلاس در تمام حوزه‌های صنعت کشور است که بعد از اجرایی شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و رفع تحریم‌ها در ایران برگزار می‌شود، گفت: فضای جدید بین المللی در کشورمان موجب شده تا این اجلاس با استقبال بسیار خوبی از طرف شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی هواپیمایی و هوانوردی مواجه شود.
 
دبیر اجلاس هوانوری ایران ۲۰۱۶ با بیان اینکه از حدود ۷۵ شرکت بزرگ دنیا در حوزه هواپیمایی و صنایع وابسته در این اجلاس شرکت خواهند کرد افزود: خرید و اجاره هواپیما، توسعه شبکه پروازی داخلی و بین‌المللی در کشور، توسعه فرودگا‌ه‌ها، توریسم هوایی و تجهیزات ناوبری هوایی محورهای این همایش هستند.
 
معاون دفتر همکاری‌های بین‌الملل شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به اجرای برجام آیا استقبالی از کشورهای اروپایی برای حضور در این اجلاس شده است گفت: شرکت‌کنندگان در این اجلاس از کشورهای فرانسه، آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، پرتقال، برزیل، ایرلند، روسیه، یونان، آفریقای جنوبی، دانمارک، لهستان، ترکیه، سنگاپور، استرالیا، قزاقستان، کویت، عمان، مصر، لبنان، اردن، هند، قطر و یکسری کشورهای دیگر هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *