نقش عراق در جهان اسلام تقویت خواهد شد/ حمایت ایران از کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم

13:04 - 02 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۲۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه سفر نخست وزیر عراق به تهران را حامل پیام تقویت همکاری های دوجانبه و منطقه ای در مسیر صلح و ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم دانست.

: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه سفر نخست وزیر عراق به تهران را حامل پیام تقویت همکاری های دوجانبه و منطقه ای در مسیر صلح و ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم دانست.

به گزارش گروه سیاسی ، حسین امیرعبداللهیان گفت: آقای حیدر العبادی دیدگاه های مثبتی برای همکاری عراق با همه کشورهای اسلامی و عربی در منطقه ارائه داد.

وی افزود: العبادی با همراهی وزرایی متشکل از کرد، سنی و شیعه به ایران سفر کرد و وی به خوبی موفق به ایجاد کابینه ملی خود شده است.

امیرعبداللهیان دولت جدید عراق را فرصت مناسبی برای تقویت حسن همجواری و همکاری متقابل دوجانبه و منطقه ای دانست و اضافه کرد: عراق نقش مهمی در جهان اسلام و جهان عرب دارد و این نقش تقویت خواهد شد.

وی گفت: انتظار می رود در شرایط جدید منطقه همه کشورها برای ریشه کنی تروریسم و افراط گرایی و نیز دستیابی به توسعه همه جانبه و امنیت پایدار منطقه ای فعالانه کمک کنند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قویاً از عراق ، سوریه ، لبنان ، یمن و دیگر کشورهای منطقه در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم حمایت می کند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ما از هرگونه همکاری دوجانبه و منطقه ای با ترکیه ، عربستان سعودی ، مصر و دیگر کشورهای مسلمان منطقه در مبارزه موثر واقعی با تروریسم و افراط گرایی استقبال می کنیم.

معاون وزیر امور خارجه همه بازیگران منطقه ای را به اهمیت درک شرایط و ایفای نقش سازنده در شرایط حساس و خطیر کنونی منطقه فرا خواند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *