آغاز سرمایه گذاری مشترک ایران و قطر

12:34 - 02 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: در نشست دوجانبه ایران و قطر، طرفین ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاریها و انجام سرمایه گذاری های مشترک با حضور بخش خصوصی بین دو کشور تاکید کردند.

: در نشست دوجانبه ایران و قطر، طرفین ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاریها و انجام سرمایه گذاری های مشترک با حضور بخش خصوصی بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش میزان، وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت قطر با بیان این که ایران اولویت برقراری روابط را با همسایگان می داند گفت: با وحدت و صمیمیت بیشتر می توانیم جلوی حرکتهای تند را در منطقه بگیریم و در تحکیم روابط برادرانه بین دوکشور گام برداریم.

محمدرضا نعمت زاده با اشاره به روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی گفت: در زمینه های مختلف ظرفیتهای دو کشور بسیار فراوان است و می بایست تلاش شود تا این زمینه ها گسترش یاید.

وی افزود: علیرغم فشار تحریم ها روی کشور ما خوشبختانه همه بخشهای اقتصادی فعالند و مشغول کار و تولید هستند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در این دیدار بر پیگیری و عملی کردن هرچه سریعتر توافقنامه های ای تجاری وصنعتی گذشته بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: برقراری خط مستقیم کشتیرانی وخطوط هوایی، ایجاد مناطق آزاد تجاری، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، گسترش توریسم، ایجاد بانک و تسهیل در صدور روادید تجاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی هر دو کشور از جمله زمینه های همکاری تهران ودوحه می باشد.
وی ادامه داد: حداقل باید 2 بانک در دو کشور برای شروع و توسعه همکاری ها مشخص شوند چرا که به این ابزار بانکی برای سرمایه گذاری های مشترک نیاز داریم.

نعمت زاده افزود: طی چند سال گذشته کشور ما شاهد رشد منفی در اقتصاد بود، اما از شروع کار دولت جدید شرایط رو به بهبود است و امروز افزایش رشد اقتصادی در بخش های مختلف بخصوص صنعت محسوس است.

وی گفت: بخش خصوصی توانمندی در جمهوری اسلامی در تمامی بخش های صنعت همچون فولاد، سیمان، مس، پتروشیمی صنایع غذایی و صنعت خودرو فعالیت می کنند که می توانند با بخش خصوصی قطر همکاری کند.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت کشورمان عنوان کرد: نمایشگاه اختصاصی فوریه در دوحه قطر، موجب آشنایی بیشتر تجار دو کشور از توانمندی های یکدیگر می شود.

وزیر اقتصاد و تجارت قطر در ادامه این نشست با بیان این که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در
حدمطلوب نیست گفت: دیدارهای خوبی بین بخش خصوصی دو کشور انجام شد.

شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی افزود: با حمایت دولت ها و رفع موانع و فعال کردن بخش خصوصی هر دو کشور می توان به بهبود روابط تجاری دو کشور امیدوار بود.

در پایان این نشست با حضور وزاری دو کشور، بین دو شرکت سنگ گابرو هرمزگان و شرکت قطری که در زمینه مواد اولیه ساختمانی فعالیت می کند، قرارداد همکاری متقابل به امضاء رسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *