حوادث اخیر تاکنون تاثیری بر آمار ورود گردشگر به اصفهان نداشته است

11:44 - 02 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۴۰۸
خبرگزاری میزان: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان این که حوادث اسیدپاشی در اصفهان تاکنون بر ورود توریست به این شهر تاثیر سوئی نداشته است، گفت: باید منتظر ماند و دید گردشگران در رزروهای بعدی خود چگونه اقدام می کنند.

: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که حوادث اسیدپاشی در اصفهان تاکنون بر ورود توریست به این شهر تاثیر سوئی نداشته است، گفت: گردشگر مقصد سفر خود را به گونه ای انتخاب می کند که نسبت به امنیت آن اطمینان کامل داشته باشد. لذا باید منتظر ماند و دید گردشگران در رزروهای بعدی خود چگونه اقدام می کنند. 
 
حمیدرضا محققیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تاثیر حوادث اسید پاشی در اصفهان بر حضور توریست در این شهر با بیان این که اسید پاشی در شهر اصفهان برای تعداد معدودی از زنان و دختران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع در ورود گردشگر به این شهر تاریخی تاکنون تاثیر سوئی نگذاشته است.

وی در ادامه افزود: این روزها برای کل کشور و به تبع آن شهر تاریخی اصفهان فصل گردشگری محسوب می شود. به همین دلیل گردشگران پیشاپیش به رزرو اقامتگاه و بلیط پرداخته اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تاکید بر این که در حال حاضر در سطح شهر حضور توریست ها بقابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا این لحظه موردی در زمینه لغو رزرو هتل یا تورهای گردشگری خارجی نداشته ایم.

محققیان عنوان کرد: نمی توان کتمان کرد که وقوع این دست اتفاقات می تواند در کاهش آمار ورود گردشگر به اصفهان موثر باشد، زیرا افراد مقصد سفر خود را به گونه ای انتخاب می کند که نسبت به امنیت آن اطمینان کامل داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود بازتاب منفی این قضایا در خارج از کشور اما در زمینه وضعیت توریسم موضوع آنچنان نگران کننده نیست. اما باید منتظر ماند و دید گردشگران در رزروهای بعدی خود چگونه رفتار می کنند. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان به وضعیت تردد مردم در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: به هر صورت وقوع این اتفاق در تردد مردم بی تاثیر نبوده است، اما آنچنان  تغییر محسوسی در سطح شهر که حاکی از کاهش رفت و آمدها باشد مشاهده نمی شود اما برای خانم ها نگرانی هایی وجود دارد به گونه ای که تردد آنها با احتیاط بیشتری همراه است.
 
محققیان در پایان تاکید کرد: در صورتی که به شایعات دامن زده نشود می توان شهر را با سرعت بیشتری به وضعیت سابق بازگرداند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *