52 درصد زائران حج تمتع زنان هستند

12:26 - 29 تير 1393
کد خبر: ۱۲۳۹
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال ۶۴ هزار نفر زائر در قالب ۴۵۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که از این تعداد ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند.

: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال ۶۴ هزار نفر زائر در قالب ۴۵۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که از این تعداد ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند.
به گزارش ، سعید اوحدی با اشاره به اعزام ۶۴ هزار زائر به تمتع امسال، اظهار کرد: اعزام زائران تمتع از ۱۴ شهریور در قالب ۴۵۱ کاروان آغاز و تا ۶ آبان ۹۳ نیز ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: از ۶۴ هزار نفر، تعداد ۶۱ هزار و ۵۰۰ را نفر زائر و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز را عوامل اجرایی، روحانیون، مدیران و معینه‌های کاروان‌ها را تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنان اظهار کرد: ۵۰ درصد کاروان‌ها شامل ۲۲۵ کاروان به صورت مدینه اول و ۵۰ درصد دیگر شامل ۲۲۶ کاروان به صورت مدینه بعد اعزام خواهند شد.
اوحدی تاکید کرد: حداقل و حداکثر هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، اما سقف قیمت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش نرخ ارز است.
گفتنی است؛ امسال با تاکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و به همت سازمان حج و زیارت برای نخستین بار، ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع حدود سه ماه زودتر از سال‌های گذشته آغاز شد و بر این اساس فرصت بیشتری برای آموزش زائران و برنامه‌ریزی برای سفر ایشان وجود خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *