طراحی 40 بسته سلامت به منظور مشارکت خیرین در حوزه بهداشت

0:22 - 02 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۳۸۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: 40 بسته سلامت در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، انتقال خون و غیره به منظور مشارکت خیرین طراحی شده است.

: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: 40 بسته سلامت در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، انتقال خون و غیره به منظور مشارکت خیرین طراحی شده است.

به گزارش ، سید محمد هادی ایازی در نخستین هم اندیشی ساماندهی مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت که با حضور قائم مقام رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد از جمله بنیاد بیماری‌های خاص و انجمن‌ها که در ارتباط با بیماران و خیرین هستند می‌توانند بخشی از دردهای بیماران را کاهش دهند و نقش جدی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشند.

وی در ادامه به الگوی مشارکت بخش خصوصی در توسعه مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: این الگو حدود ۴۵ روز اخیر از سوی وزارت بهداشت به منظور مشارکت بخش خصوصی معرفی شده است تا اگر تمایل دارند در این زمینه مشارکت کنند. با استناد به این الگو دانشگاه‌ها می‌توانند با بخش خصوصی ارتباط بیشتری داشته باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت با تاکید به استفاده از ظرفیت مشارکت فرهنگی و هنری در عرصه سلامت تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی علت ۵۰ درصد مرگ و میر در کشور است که سه عامل یعنی استفاده از قند و شکر، نمک و چربی بر این مشکل تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر قصد داریم رفتار مردم را اصلاح کنیم باید در این زمینه در غالب فیلم و مستند فرهنگ سازی کنیم که در این زمینه تعاملاتی با صداو سیما و جامعه سینمایی کشور صورت گرفته است.

ایازی با اشاره به اینکه، پیرو ابلاغ وزیر محترم بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظف شدند که بخشی از فعالیت شان بر اقدامات سمن ها (سازمان های مردم نهاد) متمرکز باشد، خاطرنشان کرد: آشنایی با توانمندی های سمن ها و فعالیت های حوزه امور مشارکت های اجتماعی خیرین در دانشگاه های علوم پزشکی از مهمترین اهداف این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: قائم مقام رؤسای دانشگاه ها با جلب مشارکت مردم در جهت ارتقای سلامت جامعه و استفاده از تجارب سال های گذشته می توانند در موضوعات مختلف چون درمانی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و مباحث نوین خدمات مشارکتی مثل: نذر سلامت، هبه سلامت، ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم و دیگر موارد فعالیت کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *