پایان نشست کارشناسی ایران و کشورهای 1+5

14:18 - 01 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۳۷۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران پس از پایان نشست کارشناسی با کشورهای گروه ۱+۵ گفت: قرار شد یک جلسه کارشناسی داشته باشیم که بتوانیم برخی از موضوعات مورد اختلاف را با مشارکت همه اعضای ۱+۵ مورد بحث قرار بدهیم.

: مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران پس از پایان نشست کارشناسی با کشورهای گروه ۱+۵ گفت: قرار شد یک جلسه کارشناسی داشته باشیم که بتوانیم برخی از موضوعات مورد اختلاف را با مشارکت همه اعضای ۱+۵ مورد بحث قرار بدهیم.

به گزارش گروه سیاسی ، حمید بعیدی نژاد پس از پایان نشست 2 روزه کارشناسی با کشورهای گروه 1+5 که در مقر سازمان ملل در وین جریان داشت درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: همانطور که مستحضر هستید ما در یک مرحله حساسی از مذاکرات هستیم و به روزهایی که به عنوان زمان پایان مذاکرات تعیین شده است هرچه بیشتر نزدیک می شویم ‌، طبیعتا اختلاف نظرهایی در برخی از موضوعات مهم وجود دارد که براساس تصمیمی که مسوولان عالی گرفته اند ، قرار شد یک جلسه کارشناسی داشته باشیم که بتوانیم برخی از این موضوعات مورد اختلاف را با مشارکت همه اعضای 5+1مورد بحث قرار بدهیم.

وی افزود: دیروز و امروز جلسات خیلی فشرده‌ای داشتیم ، چون جلسات کوتاه و خیلی فشرده بود که آن موضوعاتی که مدنظر بود که مورد بررسی قرار بگیرد این موضوعات با جدیت بحث شد و طرفین دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات به اطلاع هم رساندند.

مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: طبیعتا موضوعات ، موضوعات ساده‌ای نیست و به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد ، اما به هر حال بحث‌هایی که صورت گرفت بحث‌های بسیار مفیدی بود و به اذعان و تایید همه ، برای همه جلسه‌ی بسیار مفید بود و توانستند با دیدگاه‌های همدیگر بیشتر آشنا شوند و این قطعا برای دست یافتن به راه حل های مورد توافق کمک می کند.

وی افزود: موضوعاتی که در این جلسات مورد بحث قرار می‌گیرد به طور کامل بهره‌برداری شود و کمک کننده‌ها هرچه سریعتر بتوانیم به آن نقاط مورد توافق نزدیک تر شویم.

بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا قرار است کارشناسان بار دیگر دیدار داشته باشند ، گفت: طبیعتا جلسات کارشناسی، جلسات تصمیم‌گیری نیست ، جلساتی است که برای تبیین دیدگاه‌های کارشناسی تشکیل می‌شود و ما در واقع به آن ماموریتی که به این جلسات داده شده بود را کامل کردیم و گزارش این جلسه به مسوولان عالی ارائه خواهد شد و منتظر خواهیم بود که تصمیمات بعدی در سطح مسولان عالی گرفته بشود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *