گذشتی در مجازات اسیدپاشی نشود/خلا قانونی در اجرای حکم جرم اسیدپاشی نداریم

14:06 - 01 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۳۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مستشار قضایی حوزه نظارت قضایی گفت: در جرائم اسیدپاشی نباید هیچ گونه گذشتی شود تا درس عبرتی برای سایرین در جامعه باشد و دیگر شاهد چنین جرائمی نباشیم.

: مستشار قضایی حوزه نظارت قضایی گفت: در جرائم اسیدپاشی نباید هیچ گونه گذشتی شود تا درس عبرتی برای سایرین در جامعه باشد و دیگر شاهد چنین جرائمی نباشیم.

حسین احسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: هیچ گونه خلاء قانونی در برخورد اجرایی در زمینه اسیدپاشی وجود ندارد و برای مجرمان در این زمینه حکم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه اسیدپاشی از جرائم خصوصی و عمومی محسوب می‌شود، تصریح کرد: در موضوع اسیدپاشی یک بخش مجازات عمومی و یک بخش نیز مجازات خصوصی وجود دارد که بخش خصوصی مربوط به قصاص آن می‌شود.

سرپرست اداره کل پرونده‌های خاص معاونت قضایی اذعان داشت: با توجه به اینکه موارد متعددی از اسیدپاشی رخ داده است چندین مورد محاکم قضایی حکم قصاص را صادر کرده اما یکی از مشکلات اجرای قصاص اسیدپاشی این است که باید به‌‌ همان اندازه که آسیب و جراحت وارد شده فرد باید قصاص شود و قصاص با دقت صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای قصاص فرد مجرم باید تساوی رعایت شود تا به اندازه و میزانی که جراحت وارد کرده است قصاص شود و بیشتر از آن کاری انجام نگیرد.

مستشار قضایی حوزه نظارت قضایی گفت: در جرائم اسیدپاشی نباید هیچ گونه گذشتی شود تا درس عبرتی برای سایرین در جامعه باشد و دیگر شاهد چنین جرائمی نباشیم.

احسانی در پایان با بیان اینکه افراد اسیدپاش مشکل روانی و عقده از جامعه دارند که با این گونه اقدام وارد عمل می‌شوند، گفت: بخش عمده‌ای از موارد قصاص اسیدپاشی با پادرمیانی عده‌ای مورد بخشش قرار گرفت اما نباید در مورد جرم اسیدپاشی هیچ گونه گذشتی شود تا برای سایرین درس عبرتی باشد تا این جرم دیگر در جامعه تکرار نشود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *