«اعتدال» یعنی با جهل، عجله و کوتاه‌نگری نمی‌توان آینده کشور را ساخت

13:29 - 01 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۳۶۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور فرهنگی رییس‌جمهور گفت: منظور از گفتمان اعتدال، گفتمان یک دولت خاص و شعار سیاسی یک دولت نیست بلکه یک راهبرد عظیم ملی است.

: مشاور فرهنگی رییس‌جمهور گفت: منظور از گفتمان اعتدال، گفتمان یک دولت خاص و شعار سیاسی یک دولت نیست بلکه یک راهبرد عظیم ملی است.

به گزارش گروه سیاسی ، حسام‌الدین آشنا در نشست «مدیران اتاق فکر استانی کل کشور و مدیران شبکه سیاست‌گذاری عمومی» نقش نخبگان استانی برای تداوم گفتمان اعتدال در میان جامعه را نقشی ممتاز برشمرد و اظهارکرد: منظور از گفتمان اعتدال، گفتمان یک دولت خاص و شعار سیاسی یک دولت نیست بلکه یک راهبرد عظیم ملی است مبنی بر اینکه با افراط، تفریط، جهل، عجله و کوتاه‌نگری نمی‌توانیم آینده کشور را بسازیم.

آشنا با تأکید بر ضرورت هموار شدن راه ورود دیدگاه‌های نخبگان استانی به بالاترین سطوح تصمیم‌گیری در دولت، گفت: این هموار کردن یک مسیر سیاسی است تا این دیدگاه حاکم شود که باید صداها را شنید و گفت‌وگوی اجتماعی را گسترش داد. همچنین باید مسیری برای انتقال دغدغه‌های ملی به سطح استان‌ها ایجاد شود.

مشاور فرهنگی رییس‌جمهور، با اشاره به اینکه «عدالت»، «تعادل» و «اعتدال» دارای یک ریشه هستند، به یادآوری نیاز کشور به «نگاه عادلانه»، «تعادل ساختاری»، «تعادل بین هزینه و فایده» و «تعادل بین شعار و شعور» پرداخت و خاطرنشان کرد: «اعتدال» چیزی جز درونی کردن و تثبیت تعادل نیست، به گونه‌ای که امکان زیگزاگ رفتن‌های خیلی شدید را کم کنیم. احتیاج داریم این دیدگاه‌های ملی را در سطح استان‌ها رواج دهیم.

آشنا با بیان اینکه « راهبردی‌ترین مسئله کشور، ایجاد راهبردهایی است که بر سر آنها اجماع وجود داشته باشد»، تصریح کرد: اگر بر سر راهبردی که فکر می‌کنیم بهترین است، اجماع وجود نداشته باشد، همان راهبرد موجب اختلاف و همچنین تضعیف خود می‌شود. بنابراین چاره‌ای جز گفت‌وگو نداریم.

مشاور فرهنگی رییس‌جمهور افزود: اگر بتوانیم مباحثات علمی و سیاسی کشور را حول مسائل سیاستی ملی سامان دهیم، آنگاه اولویت‌های سیاستی ملی، مورد اختلاف هیچ جناح و گروهی قرار نمی‌گیرد و دیگر بر سر موارد بی‌فایده اختلاف نمی‌کنیم بلکه برای ارائه راه‌حل‌های پر فایده به رقابت می‌پردازیم. اگر رقابت‌ها در کشور بر سر مسائل مفید و ارائه راه حل باشد، کشور بیمه می‌شود.

آشنا عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) همچنین در ادامه رحلت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه امام صادق (ع) را تسلیت گفت.

نشست « مدیران اتاق فکر استانی کل کشور و مدیران شبکه سیاست‌گذاری عمومی» صبح پنج‌شنبه با حضور مشاور فرهنگی رییس‌جمهور و دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

اولین اجلاس اتاق‌های فکر استانی، اردیبهشت ماه ۹۳ با حضور مدیران اتاق‌های فکر ۱۷ استان برگزار شده بود که در حال حاضر مدیران این اتاق‌ها در ۲۷ استان فعال شده‌اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *