همکاری دفاعی - دریایی ایران و چین گسترش یافت

13:22 - 01 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۳۶۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: در پی سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین همکاری ایران و چین در عرصه‎های دفاعی - دریایی گسترش یافت.

: در پی سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین همکاری ایران و چین در عرصه‎های دفاعی - دریایی گسترش یافت.

به گزارش گروه سیاسی ، امیر دریادار حبیب‏‌الله سیاری و هیئت همراه ،در ادامه سفر خود به چین مورد استقبال رسمی دریا سالار «وو شنگ لی» فرمانده نیروی دریایی چین قرار گرفتند.

امیر دریادار سیاری در این دیدار ، همکاری دو طرف را در بخش امنیت دریایی و حفظ صلح در مراکز استراتژیک در مقابله با دزدی دریایی و تروریسم و ایجاد صلح و امنیت جهانی، ضروری دانست.

دو طرف در این دیدار بر اراده مقامات عالی دو کشور بر انجام این سفر و ملاقات‏‎های مربوط تاکید کردند. تبادل تجربیات، دانش فنی، دانشجو و کارشناسان متخصص میان نیروی دریایی دو کشور نیز از محورهای این گفتگوها بود.

مقامات نظامی ایران و چین، همچنین ضمن تاکید بر علائق و منافع مشترک عملیاتی و راهبردی در حوزه دریاهای بین‎المللی، ایجاد فرصت‎های بیشتر در انجام تمرینات رایج هر دو نیروی دریایی را در صحنه‎های بین‌المللی خواستار شدند.

درعین حال دو طرف همکاری های خود را عامل اثرگذار در حوزه ژئوپلوتیک و ژئوانرژی منطقه اقیانوس هند و مناطق همجوار،اعلام کردند.

همچنین ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع چین نیز دیدار و گفتگو کرد.

«امیر دریادار سیاری» با اشاره به قدمت بیش از دو هزار ساله تردد دریایی میان دو کشور ازطریق جاده ابریشم آبی، توجه ویژه به تجارت دریایی را خواستار شد.

«چانگ وَن چوان» وزیر دفاع چین نیز در این دیدار،گسترش تعاملات دریایی را محور و پایه همکاری در حوزه های دیگر بیان کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *