ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ظرفیت‌های بالا

11:20 - 01 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۳۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: وزیر نیرو بر لزوم ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ظرفیت‌های بالا تاکید کرد و گفت: میزان قابل‌توجهی نیروگاه تولید پراکنده در استان زنجان در حال ساخت است که اگر تا پایان سال وارد مدار شود، اقدام شایسته و مناسبی صورت گرفته است.

: وزیر نیرو بر لزوم ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ظرفیت‌های بالا تاکید کرد و گفت: میزان قابل‌توجهی نیروگاه تولید پراکنده در استان زنجان در حال ساخت است که اگر تا پایان سال وارد مدار شود، اقدام شایسته و مناسبی صورت گرفته است.
|
به گزارش میزان، حمید چیت‌چیان در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان زنجان، گفت: این استان از امکانات و استعدادهای متنوعی در بخش‌های مختلف برخوردار است که ازجمله می‌توان به منابع نیروی انسانی اشاره کرد.

وی افزود: استان زنجان از وضعیت صنعتی بسیار خوبی برخوردار است به‌طوری که 51 درصد مصرف برق در این استان به بخش صنعتی و 34 درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد که خود حاکی از صنعتی بودن این استان است.

وی ادامه داد: استان زنجان از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار بااهمیت است و مدیران صنعت آب و برق استان باید از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌ریزی گسترده‌ای در زمینه جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های مجاز و همچنین بستن چاه‌های غیرمجاز انجام داده است، گفت: پیشنهاد بودجه 600 میلیاردی برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه سال آینده ارایه شده که چهار برابر بودجه سال گذشته است.

وی تاکید کرد: مشکلات آب روستایی را آگاه هستیم و باید بیش از گذشته برای رفع این مشکلات تلاش کنیم و باید از ظرفیت بند "ه" تبصره 11 قانون بودجه بیشتر استفاده کنیم.

چیت‌چیان با بیان اینکه ظرفیت نصب‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و استان زنجان پایین است، گفت: انتظار داریم که شرکت‌های برق برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را براساس ایجاد ظرفیت‌هایی در حد مگاوات متمرکز کنند.

وی تصریح کرد: میزان قابل‌توجهی نیروگاه تولید پراکنده در استان زنجان در حال ساخت است که اگر تا پایان سال وارد مدار شود، اقدام شایسته و مناسبی صورت گرفته است.

وزیر نیرو با اشاره به تصمیم شرکت سیم و کابل ابهر برای تبدیل نیروگاه خود به CHP، گفت: این کار بزرگی است که باید زمینه برای شرکت‌ها و صنایع دیگر در این‌باره فراهم شود.

وی خطاب به مدیران صنعت برق استان زنجان تاکید کرد: توسعه نیروگاه‌های تولیدپراکنده را با جدیت در دستورکار خود قرار دهید و با مدیران صنایع و شرکت‌ها همکاری‌های لازم را جهت گسترش این نوع نیروگاه‌ها انجام دهید.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شرکت توزیع برق زنجان در زمینه پیک‌سایی، خاطرنشان کرد: کارهای بسیار خوبی در زمینه کاهش تلفات و اتوماسیون در این استان انجام شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *