نمایشنامه ای دارم با مضمون امام حسین(ع) که سه بار تجدید چاپ شده اما هنوز فرصت اجرا نیافته است

10:17 - 01 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۳۳۱
خبرگزاری میزان: نصرا.. قادری گفت: نمایش نامه " زخم کهنه قبیله ما" درباره امام حسین(ع) است و پیش از این سه بارتجدید چاپ شده است و مخاطبان زیادی داشته است. مدتهاست به دنبال اجرای این نمایشم اما هنوز فرصت اجرا به من نداده اند.

: نصرا.. قادری گفت: نمایش نامه " زخم کهنه قبیله ما" درباره امام حسین(ع) است و پیش از این سه بارتجدید چاپ شده است و مخاطبان زیادی داشته است. مدتهاست به دنبال اجرای این نمایشم اما هنوز فرصت اجرا به من نداده اند.

نصرا.. قادری نویسنده ، کارشناس و کارگردان تئاتر در گفتگو با درباره دوری چند ساله اش از تئاتر عنوان کرد: شغل اصلی من کارگردانی است اما به دلیل اینکه این روزها با گروههای تئاتری قراردادهای مالی بسته نمی شود و من هم کارگردانی نیستم که بتوانم نمایشی را اجرا کنم که "بفروش" باشد(!) شوآف هم بلد نیستم و بلد نیستم کارهایی بسازم که به واسطه حضور بازیگران سینما رونق گیرد بنابراین از تئاتر دور شده ام.


این کارگردان با اشاره به این مسئله که چند نمایش نامه برای اجرا به مرکزهنرهای نمایشی ارائه کرده گفت: امیدوارم به زودی امکان روی صحنه رفتن یکی از این کارها را به دست بیاورم. سال قبل قرار بود نمایشی را ویژه ایام محرم روی صحنه ببرم اما دوستان تئاتر شهرهر کاری که نام من بر رویش بود رد کردند.


نمایشنامه ای درباره امام حسین(ع) که سه بار تجدید چاپ شده
وی در توصیف این نمایشنامه اظهار داشت: این نمایش نامه " زخم کهنه قبیله ما" نام دارد که درباره امام حسین(ع) است و پیش از این سه بارتجدید چاپ شده است و مخاطبان زیادی داشته است.


قادری درباره حال و هوای این نمایشنامه افزود: این نمایش نامه در دوران معاصر روایت میشود و به اصطلاح به روز است و درباره تلاش عده ای برای اجرای تعزیه است که در این راه مشکلاتی برایشان به وجود می آید. مدتهاست به دنبال اجرای این نمایشم اما هنوز فرصت اجرا به من نداده اند.


کارگردان نمایشهایی چون "فلق"، "هدیه" و "قابیل" درباره اینکه فکر میکند چه زمانی قادر باشد نمایش مذهبی " زخم کهنه قبیله ما" را روی صحنه ببرد به میزان گفت: در دوران جدید مدیریتی، اجرای تئاتر به دلیل مشکلات مالی همچنان سخت و دشوار است اما به آینده خوشبین هستم.


تئاترشهر هر چه سریعتر به چرخه نمایش بازگردد
نصرا.. قادری در خاتمه گفتگویش با اشاره به بازسازی مجموعه تئاتر شهر وتبعات آن گفت: در جامعه ما همه به خودشان اجازه می دهند درباره هر حوزه ای اظهار نظر کنند. من چنین تخصصی ندارم و نمی توانم نظر جامعی بدهم. فقط همین قدر بگویم که درهرحال مجموعه تئاتر شهر قلب تئاتر کشور است و باید هر چه سریع تر به چرخه نمایش برگردد .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *