دولت لایحه دو دوازدهم را به مجلس ارائه کند

10:17 - 27 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۶۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه دولت و بخش های مختلف در فروردین و اردیبهشت ماه به مشکل برنخورند، دولت دو دوازدهم را به مجلس ارائه کند.
برای اینکه دولت و بخشهای مختلف در فروردین و اردیبهشت ماه به مشکل برنخورند دولت دو دوازدهم را به مجلس ارائه کندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی میزان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 27 دی‌ماه پس از ارائه گزارش لایحه بودجه سال 95 در صحن علنی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: این لایحه امروز به اداره قوانین مجلس ارائه خواهد شد تا تکثیر شده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به فرصت 10 روزه نمایندگان جهت ارائه پیشنهادهای خود به کمیسیون‌های تخصصی و فرصت 15 روزه این کمیسیون‌ها جهت  ارائه نظرات خود به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 95، افزود: کمیسیون تلفیق نیز دو هفته فرصت دارد بررسی‌های خود را درباره این لایحه انجام دهد.

لاریجانی به تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه 5 ساله ششم با قدری تغییر اشاره کرد و گفت: پس از ارائه نظرات کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق ششم توسعه سه هفته فرصت دارد بررسی‌های خود را درباره آ‌ن انجام دهد.

وی با درخواست کمیسیون مشترک لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه جهت تکمیل گزارش خود تا امروز اظهار داشت: مجلس تلاش خود را در دو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه انجام می‌دهد تا بررسی‌ها امسال صورت گیرد اما در ماده 188 آیین‌نامه داخلی مجلس به صراحت قید شده است که چنانچه دولت لایحه بودجه را تا زمان مقرر به مجلس ارائه نکرد موظف است همراه با این لایحه، لایحه چند دوازدهم را به مجلس بدهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر تلاش مجلس جهت اتمام بررسی لایحه بودجه تا پایان سال تصریح کرد: طبق قانون باید لایحه چند دوازدهم نیز به مجلس ارائه شود تا در کار دولت در فروردین و اردیبهشت ماه سال بعد مشکلی پیش نیاید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *