رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌جمهور لوایح برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ را تقدیم رئیس مجلس کرد

10:01 - 27 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۶۹۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حجت الاسلام والمسلمین روحانی لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۵ را تقدیم رئیس مجلس کرد.
رئیس‌جمهور لوایح برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ را تقدیم رئیس مجلس کرد

به گزارش گروه سیاسی میزان، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان  امروز (یکشنبه 27 دی ماه)، لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

 بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه تا مدت 10 روز می‌توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند. همچنین کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی گزارش نهایی را تنظیم و به مجلس تقدیم کند.

با ارائه گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه به مجلس بررسی لایحه بودجه 95 در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده 148 آیین‌نامه داخلی مجلس٬ نحوه بررسى و تصویب برنامه‌های توسعه کل کشور به اینگونه است که نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه برنامه ظرف پنج روز (بدون احتساب ایام تعطیل) پیشنهادهای خود در مورد کلیات و جزئیات برنامه را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارائه می‌نمایند.

همچنین کمیسیون‌های تخصصی مکلفند حداکثر ده روز پس از چاپ و توزیع لایحه نسبت به بررسی مفاد برنامه شامل مواد، تبصره‌ها، جداول و ضمایم و نیز پیشنهادهای نمایندگان اقدام و گزارش خود را به کمیسیون تلفیق رسیدگی‌کننده ارائه نمایند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *