اجرای طرح پزشک خانواده در حاشیه شهرها

11:48 - 29 تير 1393
کد خبر: ۱۲۲۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح جزئیات اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: در حال آماده سازی حاشیه شهرهای زیر 8.5 میلیون نفر هستیم تا بتوانیم طرح پزشک خانواده را اجرایی کنیم.

، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح جزئیات اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: در صدد هستیم تا پزشک خانواده را در یک شهرستان هر استان اجرایی کنیم و بدون شک بعد از بررسی دقیق، آن را عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش ، سید حسن هاشمی درباره آخرین وضعیت طرح پزشک خانواده، افزود: اکنون طرح پزشک خانواده در 2 استان مازندران و فارس در حال اجرا است و تاکنون تلاش کردیم تا نواقص و مشکلات طرح را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در حال بررسی هستیم تا پزشک خانواده را در یک شهرستان هر استان اجرایی کنیم بدون شک بعد از بررسی این ایده، آن را عملیاتی خواهیم کرد. همچنین در حال آماده سازی حاشیه شهرهای زیر 8.5 میلیون نفر هستیم تا بتوانیم طرح پزشک خانواده را اجرایی کنیم.

هاشمی با بیان اینکه اعتبارات طرح پزشک خانواده در بودجه دیده شده است، افزود: امید است وضعیت خزانه بهتر شود تا برای اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود بودجه مواجه نشویم.

وی درباره زمان اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: اکنون طرح پزشک خانواده آماده اجرا است و اگر اعتبارت تخصیص داده شود آن را اجرایی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یادآور شد: البته ناگفته نماند اجرای سراسری پزشک خانواده 10 سال به طول می انجامد و باید ابتدا در چند استان اجرایی شود و بعد از رفع درست نواقص، اجرای آن را گسترش دهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *