رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم چهارشنبه آینده در مجلس بررسی می‌شود

14:24 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۲۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم امروز رسما به مجلس معرفی شده است، اعلام کرد: جلسه رای اعتماد به نیلی احمدآبادی چهار شنبه هفته آینده برگزار می شود.

: عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم  امروز رسما به مجلس معرفی شده است، اعلام کرد: جلسه رای اعتماد به نیلی احمدآبادی  چهار شنبه هفته آینده برگزار می شود.

ضرغام صادقی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی میزان در پاسخ به این سوال که " جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری چه زمانی در مجلس برگزار خواهد شد؟" اظهار کرد: در صورتی که نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم که امروز از سوی رییس جمهور برای رییس مجلس ارسال شده است، به منزله معرفی رسمی تلقی شود، قطعا جلسه رای اعتماد چهار شنبه هفته آینده در مجلس برگزار خواهد شد.

این در حالی است که حجت الاسلام حسین سبحانی نیا اعلام کرده است که نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم روز یکشنبه اعلام وصول خواهد شد.

مجلس از زمان اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی از سوی دولت 10 روز فرصت دارد که صلاحیت وی را مورد بررسی قرار دهد. باتوجه به همزمانی پایان مهلت 10 روزه مجلس برای دادن رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، به احتمال فراوان مجلس قبل از پایان این مهلت نسبت به بررسی صلاحیت نیلی احمدآبادی اقدام خواهد کرد.

به گزارش میزان، رییس جمهور امروز چهارشنبه در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی ، محمود نیلی احمدآبادی را برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *