تاکنون به روسیه صادرات نداشته‌ایم/ افزایش 50 درصدی تولید میگوی پرورشی

13:42 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۲۴۹
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه تولیدکنندگان میگو با بیان اینکه امسال تولید میگو نسبت به سال گذشته با افزایش محسوسی مواجه است، گفت: تاکنون تمامی میگوهای پرورشی صید نشده است اما پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش بیش از 50 درصدی در تولید میگو داشته باشیم.

: رییس اتحادیه تولیدکنندگان میگو با بیان اینکه امسال تولید میگو نسبت به سال گذشته با افزایش محسوسی مواجه است، گفت: تاکنون تمامی میگوهای پرورشی صید نشده است اما پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش بیش از 50 درصدی در تولید میگو داشته باشیم.

محمد معلم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان افزود: صید میگوهای پرورشی استان خوزستان رو به اتمام است و تا 10 روز آینده تمام می‌شود و سپس صید میگوهای استان هرمزگان آغاز خواهد شد.

وی درخصوص وضعیت صادرات میگو گفت: میگوی پرورشی ایران صددرصد صادراتی است و به میزان بسیار محدود در داخل مصرف می‌شود.

به گفته معلم فرهنگ استفاده از میگو در سبد غذایی مردم وجود ندارد و به دلیل بالا بودن ارزش غذایی و فواید میگو، استفاده از این خوراک در سبد غذایی جامعه فرهنگ سازی شود.

معلم افزود: عمده صادرات ما به کشورهای آسیایی مثل چین، هند و کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، فرانسه است. البته تاکنون به روسیه صادرات نداشته‌ایم و این اواخر به دلیل تقاضای بازار روسیه قرار است صادارت میگو به روسیه نیز آغاز شود.

وی عنوان‌کرد: میگو پرورشی ایران از با کیفیت‌ترین انواع میگو در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل این محصول در بازارهای خارجی از مرغوبت بالایی برخوردار است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *