سه میلیون کارگر از امروز سبد کالا می‌گیرند/ افزایش مشمولان سبد کالا به 10 میلیون خانوار

12:40 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۲۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران تعداد مشمولین واگذاری سبد کالا را در کشور 10 میلیون خانوار اعلام کرد و گفت: برای نخستین بار سه میلیون خانوار کارگری مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند و طی امروز و روزهای آینده سبد کالای خود را دریافت می‌کنند.

: مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران تعداد مشمولین واگذاری سبد کالا را در کشور 10 میلیون خانوار اعلام کرد و گفت: برای نخستین بار سه میلیون خانوار کارگری مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند و طی امروز و روزهای آینده سبد کالای خود را دریافت می‌کنند.

فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، ضمن بیان مطلب فوق علام کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از ابتدای آبان ماه سال جاری خانوارهای مشمول به صورت پیامک از زمان دریافت سبد کالا معرفی می شوند.

مشاور عالی و رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور، تعداد کارگران رسمی را در کشور 11 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: همه کارگران در شرایط کنونی زیر خط فقر گذران معیشت می‌کنند و باید همه آن ها مشمول دریافت سبد کالا شوند.

وی با اشاره به نقش دولت در روند بهبود وضعیت معیشتی کارگران عنوان کرد: دولت باید به عنوان شریک اجتماعی کارگران و کارفرمایان، نقش موثر خود را در بهبود وضعیت معیشتی جامعه بزرگ کارگری کشور ایفا کند.

رییس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، با اشاره به تعداد افزایش کارگران قراردادی بر لزوم ساماندهی وضعیت این کارگران تاکید کرد و افزود: در‌حال‌ حاضر بیش از 95‌درصد کل کارگران کشور قراردادی هستند و از این بین نیز 85‌ درصد نیروی کار دارای قراردادهای زیر یک‌سال، چندماهه و حتی یک‌ماهه هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *