رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور ایران در دموتکس 2016 آلمان

23:00 - 26 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۲۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مرکز ملی فرش ایران امسال نیز با همکاری اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا از فرصت برپایی دموتکس 2016 به سود این هنر- صنعت بهره برداری می کند.
به گزارش  ، با بررسی چگونگی حضور و ارایه فرش ایرانی در پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوره های پیشین نمایشگاه بین المللی دموتکس آلمان به عنوان بزرگترین رویداد در حوزه کفپوش ها در سطح جهان، این بار این پاویون به محلی برای گپ و گفت های هنری، فرهنگی و تجاری بدل خواهد شد.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: نمایشگاه دموتکس بزرگترین رخداد در حوزه فرش و کفپوش ها در سطح دنیاست که کشورهای مختلف در آن حضور می یابند و فرصتی برای رایزنی های تجاری و آشنایی با تنوع تولیدات در این حوزه است.

حمید کارگر افزود: نمایشگاه امسال با خبر قریب الوقوع اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها همزمان شده است و نوعی انتظار و تشنگی در این رویداد مشهود است و بازرگانان فرش در انتظار ورود مجدد دستبافته های ایرانی به بازار ایالات متحده هستند.

برپایه این گزارش، با توجه به این که در دوره های پیشین (تا قبل از 2015) برخی از تولیدکنندگان یا صادرکنندگان فرش ایران با دریافت یارانه های حمایتی در پاویون ایران حضور می یافتند که آسیب هایی را از جمله خدشه واردکردن به بازار و شبکه توزیع مستقر در آن کشور و یا قیمت شکنی در فرش ایرانی در پی داشت، در دو سال اخیر به جای ترغیب این گروه به حضور در این رویداد، معرفی شایسته فرش ایرانی هدف قرار گرفته است.

این رویداد در سال جاری که در آستانه لغو تحریم واردات فرش دستباف ایران به آمریکا برگزار می شود، مجال مناسبی برای رایزنی با بازرگانان حوزه ایالات متحده خواهد بود و افزون بر آن نقطه آغاز فرایند تبلیغات فرش ایران در اروپا نیز خواهد بود که به تازگی به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به گام اجرایی نزدیک شده است.

شایان ذکر است در دموتکس 2016 آلمان همچون دیگر سالها باز هم دستبافته هایی از ایران به مرحله نهایی جایزه طراحی فرش راه یافته اند.

دموتکس 2016 آلمان از 26 تا 29 دیماه در هانوور آلمان برگزار می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *