نباید اصل امر به معروف را رد کنید/ لزوم برخورد ضربتی با برخی منکرات

11:16 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۹۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: نماینده مردم تهران خطاب به معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: شما نباید اصل امر به معروف و نهی از منکر را رد کنید ما شما را آدم متدینی می دانیم.

 نماینده مردم تهران خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شما نباید اصل امر به معروف و نهی از منکر را رد کنید ما شما را آدم متدینی می دانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: رد امر به معروف برای خودتان و آخرتتان بد است.

آقاتهرانی که در حمایت از ماده 8 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی سخن می گفت، افزود: در این ماده منظور از اقدام جمعی همین تجمعاتی است که بدون مجوز مقابل مجلس و دولت برگزار می شود. همه این تجمعات مجوز ندارد و شما می خواهید اینها بی ضابطه بمانند.

وی تصریح کرد: گاهی منکری انجام می شود که باید به صورت ضربتی با آن برخورد شود، مثل وقتی که فردی برفش را در خانه همسایه می ریزد و قاضی در تابستان سال بعد حکم دهد که برف باید به صورت ضربتی جمع شود. این امر مسخره نیست؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: قوه قضاییه باید برای بروز ناامنی های احتمالی دستورالعمل هایی تدوین کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تصویب این طرح به تعویق بیفتد، تصریح کرد: اگر این طرح به کمیسیون برگردد کار تعطیل می شود همانطور که در 36 سال گذشته با همین شیوه کار را تعطیل کردند.

محمدرضا باهنر که ریاست مجلس را برعهده داشت پیش از شروع سخنان آقاتهرانی خطاب به وی گفت: برخی از نمایندگان به بنده گفته اند که منظور از چیزی که در این طرح نوشته اند گرفتن مجوز از وزارت کشور بوده است، بنابراین اگر کمیسیون هم موافق است این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون برگردد.

آقاتهرانی اما با پیشنهاد باهنر موافقت نکرد و خواستار تصویب این ماده شد.

به گزارش میزان، ماده 8 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصریح می کند در صورتیکه امر به معروف و نهی از منکر مستلزم اقدام جمعی یا انجام تجمع باشد با درخواست حداقل 3 نماینده از متقاضیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر به موضوع ماده 21 این طرح در اصرع وقت و حداکثر ظرف سه روز نسبت به تقاضای موضوع این ماده اتخاذ تصمیم می کند.

عوض حیدرپور و شهبازی دو نماینده مجلس پیشنهاد حذف ماده 8 را مطرح کردند اما نمایندگان مجلس با حذف این ماده موافقت نکردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *