آمران به معروف و ناهیان از منکر تنها باید تذکر لسانی داشته باشند

11:16 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: قره سید رومیانی با بیان اینکه تعیین مجازات برای متخلفان طرح امر به معروف به قانون مجازات اسلامی ارجاع داده شده است،گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر تنها باید تذکر لسانی داشته و اعمال هر گونه مجازات برای متخلفان تنها از اختیارات دولت و حاکمیت است.

: قره سید رومیانی با بیان اینکه تعیین مجازات برای متخلفان طرح امر به معروف به قانون مجازات اسلامی ارجاع داده شده است، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر تنها باید تذکر لسانی داشته و اعمال هر گونه مجازات برای متخلفان تنها از اختیارات دولت و حاکمیت است.

میرهادی قره سیدرومیانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در مورد تعیین حدود اختیارات آمران به معروف و ناهیان از منکر، اظهارکرد: اصل هشتم قانون اساسی، مجلس را مکلف به تصویب قانون در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کرده، ضمن اینکه ما در قانون برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مراحلی را قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این طرح ابتدا امر به معروف و نهی از منکر تعریف شده سپس مراحل اجرای آن مطابق با شرع مقدس اسلام تبیین شده است ضمن اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر تنها باید تذکر لسانی داشته و مطابق با حدود قانونی متخلفان را دستگیر کنند ولی اعمال هر گونه مجازات برای متخلفان تنها از اختیارات دولت و حاکمیت است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه تعیین مجازات برای متخلفان به قانون مجازات اسلامی ارجاع داده شده است، اذعان کرد: برای مجازات متخلفان طرح امر به معروف و نهی از منکر حدودی از قبل تعیین شده و افراد واجد شرایط برای اعمال این قانون و حدود اختیارات آن‌ها نیز مشخص شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم، تصریح کرد: مطابق با قانون شرع کسی اجازه ندارد با متخلفان این طرح به صورتی برخورد کند که به آنها آسیب جسمی وارد سازد ضمن اینکه اسیدپاشی اقدامی قبیح است که هیچ فرد مومنی مرتکب چنین عمل قبیحی نمی‌شود بنابراین برای برقراری امنیت در جامعه دادستانی و قوه قضاییه باید به سرعت وارد عمل شده و عاملان حوادث اخیر را شناسایی و مجازات کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *