6 ماه است که بنزین سرطان‌زا وارد کشور می‌شود/ رانت‌خواری وزارت نفت از واردات بنزین یورو 4

10:03 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این که طی 6ماهه گذشته بنزین‌های سرطان‌زا وارد کشور شده است اعلام کرد: بنزین‌هایی که به نام بنزین‌های یورو4 وارد کشور می‌شود استانداردهای یورو4 را ندارد.

: عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این که طی 6ماهه گذشته بنزین‌های سرطان‌زا وارد کشور شده است اعلام کرد: بنزین‌هایی که به نام بنزین‌های یورو4 وارد کشور می‌شود استانداردهای یورو4 را ندارد.

سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به وضعت بررسی بنزین پتروشیمی‌ها در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) کمیسیون اصل 90 اعلام کرد: سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت هیچ گزارشی را مبنی بر آلوده بودن بنزین پتروشیمی ها اعلام نکردند.

به گفته موسوی نژاد، در حال حاضر سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت نیز معتقدند میزان بنزن بنزین پتروشیمی‌ها زیر 2 درصد است و منجر به آلودگی هوا و بروز بیماری سرطان نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، واردات بنزین را از سوی وزارت نفت به نام بنزین یورو 4 خیانت به مردم اعلام کرد و گفت: وزارت نفت با واردات این بنزین به دنبال رانت خواری است.

وی ادامه داد: در خصوص علت واردات بنزین غیر استاندارد توسط وزارت نفت به زودی مجلس جلسه تحقیق و تفحص را از این وزارتخانه آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه از عدم ارائه هرگونه سندی دال بر واردات بنزین یورو 4 از سوی وزارت نفت به کمیسیون انرژی خبرداد و گفت: وزارت نفت برای واردات بنزین یورو 4 تاکنون هیچ سندی به این کمیسیون ارائه نکرده است.

این نماینده مجلس افزود: وزارت نفت ملزم بود اسناد واردات بنزین یورو 4 را ماهانه به مجلس ارائه کند در حالی که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی، تهیه و تولید بنزین یورو 4 را در برخی کشورها با هدف تامین سوخت مورد نیاز همان کشور برشمرد و گفت: چگونه کشوری حاضر است دائما بنزین یورو 4 خود را به ایران صادر کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مجلس شورای اسلامی براساس تعهدات خود کیفیت بنزین تولیدی و وارداتی را در دستور کار خود قرار داده و این موضوع را بررسی و ارزیابی می کند.

به گفته موسوی نژاد، مجلس سعی بر آن دارد که محصول با کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. چرا که این محصول استرتژیک با سلامت مردم سروکار دارد و مجلس هم وظیفه خود می داند که کیفیت نوع سوخت مصرفی در کشور را کنترل کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *