3 درصد از اعتبارات بودجه عمومی به مناطق محروم اختصاص یافت

9:46 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۶۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 3 درصد از اعتبارات بودجه عمومی کشور به مناطق محروم اختصاص می یابد.

: با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 3 درصد از اعتبارات بودجه عمومی کشور به مناطق محروم اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ، وکلای ملت در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه خود پیشنهاد عثمانی نماینده بوکان مبنی بر اینکه 4 درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت به مناطق محروم اختصاص یابد را دردستور کار قرار دادند که در نهایت با این پیشنهاد موافقت نشد.

نمایندگان در ادامه جلسه امروز خود با اختصاص سالانه 3 درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت به مناطق محروم با 148 رای موافق ، 19 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 200 رای موافقت کردند که بر طبق آن دولت مکلف است سالانه حداقل سه درصد از اعتبارات بودجه عمومی خود را در قالب ردیف مشخص و تحت همین عنوان تعیین و طبق جدولی که سهم هر استان بر اساس شاخص های نرخ بیکاری، آب شرب روستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها، راه و زیرساخت های جاده ای، سرانه های عمران شهری و درآمد شهرداری ها مشخص می شود در قانون بودجه درج کنند.

طبق این قانون سهم سالانه باید صرفا برای اشتغال، آب شرب روستایی، فضای آموزشی، خانه های بهداشت روستایی، اجرای طرح هادی روستایی، راه روستایی و عمران شهری قابل تخصیص و پرداخت شوند.

نمایندگان همچنین تصویب کردند که هرگونه تخصیص و پرداخت از این محل به استان ها و شهرستان هایی که شاخص های مربوطه آنها بالاتر از سطح متوسط کشوری است ممنوع است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *