تاکید عدم تعهد برتلاش برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی

9:18 - 30 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۵۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: جنبش عدم تعهد در نشست شورای امنیت درباره فلسطین، از سازمان ملل متحد خواست همه تلاش های خود را در راستای پایان اشغالگری صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین معطوف کند.

: جنبش عدم تعهد در نشست شورای امنیت درباره فلسطین، از سازمان ملل متحد خواست همه تلاش های خود را در راستای پایان اشغالگری صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین معطوف کند.

به گزارش گروه سیاسی ، نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در مقام ریاست جنبش عدم تعهد، در نشست روز سه شنبه شورای امنیت با موضوع خاورمیانه و مسئله فلسطین، تاکید کرد: جنبش عدم تعهد، بار دیگر، همبستگی خود با مردم فلسطین و حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مسلم آنها اعلام می کند.

غلامحسین دهقانی با اشاره به نام گذاری سال 2014 میلادی به عنوان سال جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: همبستگی با مردم فلسطین با تحقق حقوق این مردم مظلوم معنا می یابد. وی افزود: جنبش عدم تعهد باردیگر تشدید تلاش‌های بین المللی برای رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز، عادلانه و پایدار برای مردم فلسطین را خواستار است.

دهقانی با تاکید بر اینکه حملات و یورش وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه همچنان در اذهان ملت ها باقی است، گفت: جنبش عدم تعهد تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان همه مردم فلسطین شد و جهان را حیرت زده کرد، به شدت محکوم و اعلام می کند، اقدام این رژیم در محاصره غزه، هدفی جز مجازات عمومی همه مردم فلسطین ندارد.

وی افزود: جنبش عدم تعهد از جامعه بین المللی می‌خواهد تا بطور مکرر از رژیم اشغالگر صهیونیست بخواهند از محاصره و اقدامات غیر قانونی خود ضد مردم فلسطین دست بر دارد.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: جنبش عدم تعهد همچنین مخالفت شدید خود از ادامه شهرک سازی در سزمین های اشغالی به ویژه اقدامات غیر قانونی هفته‌های اخیر ان رژیم را اعلام می کند.

وی افزود: لازم است شورای امنیت، نقش مشروع و قانونی خود را در چارچوب منشور ملل متحد ایفاء کند و جنبش عدم تعهد از این شورا می‌خواهد با اتخاد اقدامات لازم، به اشغالگری و چندین دهه بی عدالتی این رژیم در قبال مردم فلسطین پایان دهد.

دهقانی از جانب اعضای جنبش عدم تعهد، گام تاریخی شورای امنیت را برای پایان اشغال سرزمین‌های فلسطین و هموار کردن شرایط رسیدن به راه حل مسالمت آمیز در پایان بحران خاورمیانه را خواستار شد.

وی گفت: فقط با اتخاذ چنین رویه‌ای، شورای امنیت به وظایف خود در زمینه پیشبرد صلح و امنیت بین المللی آنگونه که در منشور ملل متحد تصریح شده است، عمل کرده و به شکلی واقعی به یافتن راه حلی برای پایان دادن به منازعه صهیونیستی، فلسطینی کمک خواهد کرد، منازعه ای که هسته اصلی جنگ میان اعراب و رژیم اشغالگر صهیونیست و منبع تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی است.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل افزود: لبنان همچنان از نقض مکرر حریم مرزهای خود از جانب اسرائیل رنج می‌برد.

وی درباره ادامه اشغال بلندیهای جولان از سوی صهیونیست ها نیز گفت: جنبش عدم تعهد بار دیگر از اشغالگران صهیونیست می‌خواهد تا به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد احترام گذارد و نیروهای خود را از بلندیهای جولان خارج و شرایط منطقه را به وضعیت مرزی قبل از چهارم ژوئن سال 1967 باز گرداند.

نماینده رژیم صهیونیستی نیز در این نشست شورای امنیت، اتهاماتی تکراری را ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به این اظهارات، گفت: نماینده این رژیم بار دیگر ادعاهای بی اساس و سراسر کذب خود را همانند آنچه اخیرا در مجمع عمومی صورت گرفت و مورد مخالفت و بی اعتنایی حاضران شد، تکرار کرد.

وی افزود: آنچه نماینده این رژیم در این نشست بیان کرد، مطالبی از اساس مهمل و بی پایه است و در واقع این رژیم صهیونیستی است که در هفت دهه گذشته، منشاء بحران و بروز وضعیت نامساعد در منطقه خاورمیانه بوده است.

وی ادامه اشغال سرزمین دیگران، تجاوزات نوبه ای به جان و مال مردم از سوی این رژیم را مشکل اصلی منطقه دانست و گفت: آواره کردن و بازداشت مردم منطقه، محاصره غزه، ایجاد شبکه های ترور، هدف قرار دادن افراد، ارتکاب قتل و اقدامات تروریستی در منطقه و خارج از آن از جمله در ایران، انباشت سلاح هسته ای و استفاده از سلاح های ممنوعه ضد زنان و کودکان غزه، همگی پیامدهای اعمال سیاست اشغال و تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی است.

دهقانی با تاکید بر اینکه شکی نیست که این قبیل جنایات اسرائیل، مهمترین عناصر زمینه ساز تشکیل گروههای تروریستی از جمله داعش، القاعده و جبهه النصره در منطقه خاورمیانه بوده است، گفت: اظهارات و اتهامات سراسر کذبی که نمایندگان این رژیم هر از گاهی ضد ایران مطرح می کنند، همگی با هدف توجیه تجاوز و بی رحمی هایی است که رژیم صهیونیستی ضد مردم منطقه اعمال کرده و در واقع ادامه همان سیاست های نژاد پرستانه ای است که همواره در سرزمین های اشغالی رخ می دهد.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: درحالیکه دولت جمهوری اسلامی ایران مشغول رفع شبهات احتمالی موجود در برنامه صلح آمیز هسته ای خود است، این بسیار مضحک است که برغم اطلاع همه کشورها از حقیقت غیر قابل کتمان انباشت صدها سلاح هسته ای از سوی رژیم صهیونیستی، نماینده این رژیم به خود اجازه می دهد دیگران را به دستیابی به این نوع سلاح ها متهم کند.

دهقانی در پایان گفت: این حقیقتی آشکار است که رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را بکار بسته است تا در مذاکرات جدی و صادقانه ایران و گروه 1+5 کارشکنی و از به نتیجه رسیدن آن جلوگیری کند چراکه سرانجام این مذاکرات، یکی از بهانه های لازم برای ادامه اشغال و اقدامات سبعانه را از این رژیم سلب خواهد کرد.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پایان این نشست شورای امنیت همچنین اهم محورهای سخنرانی خود را در مصاحبه با خبرنگار ما تشریح کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *