آیت‌الله مهدوی‌کنی حامی امام و ولایت فقیه بود/ جامعه روحانیت شخصیت کم‌نظیری را از دست داد

16:39 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۱۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مهدوی کنی شخصیت کم نظیری در جامعه روحانیت بود و فقدان وی ضایعه بزرگی برای این تشکل روحانی است.

: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مهدوی کنی شخصیت کم نظیری در جامعه روحانیت بود و فقدان وی ضایعه بزرگی برای این تشکل روحانی است.

آیت الله عباس کعبی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره شخصیت آیت الله مهدوی کنی  اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی فقیه مجاهدی بودند که در عرصه های سیاسی، اجتماعی و حوزوی نقش مهمی را در جمهوری اسلامی ایران برعهده داشتند.

وی افزود: فقاهت، سیاست، عرفان و معنویت از مهمترین ویژگی های بارز آیت الله مهدوی کنی بود و ایشان در مسیر مبارزه با دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش فراوانی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهدوی کنی در نهضت امام خمینی پشتیبانی از ولایت فقیه پیشگام بوده است، تصریح کرد: وی نماد بارزی از روحانیت به معنای واقعی در مذهب شیعه بود.

وی تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی در طی سال های گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناسب گوناگون حضور داشتند و با فتنه گران مبارزه کردند.

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: عضویت در مجلس خبرگان رهبری و عهده دار بودن ریاست این مجلس در طی چند سال گذشته ثابت کرد که وی در زمینه مدیریتی نیز دارای شان و منزلت بزرگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه آیت الله مهدوی کنی در عرصه ریاست مجلس خبرگان نقش پررنگی داشته اند، اظهار کرد: متاسفانه جامعه روحانیت کشور با از دست دادن وی، غم بزرگی را تحمل کرد و شخصیتی مانند ایشان را از دست داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *