کتاب‌های جدید به کتابخانه‌های عمومی‌کشور ارسال می شود

16:00 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۰۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ کشور از ارسال بیست و سه عنوان کتاب جدید به کتابخانه‌های عمومی‌سراسر کشور خبر داد.
: اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور از ارسال بیست و سه عنوان کتاب جدید به کتابخانه‌های عمومی‌سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اداره کل منابع نهاد، ضمن اعلام این خبر در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است: «دفترک نو رسیده‌ها که از این پس مقارن با هر بسته ارسالی کتاب روی پرتال سامان بارگذاری خواهد شد، تلاش می‌کند با طرح نکاتی در قالب معرفی و خلاصه از هر عنوان، پنجره ای بگشاید به جهان درون آن.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نسخه pdf ضمن اینکه قابل مطالعه است به شما کتابدار علاقه مند امکان می‌دهد تا طی دوره‌های زمانی مشخص (مثلاً 3 روز یک بار) نسخه کاغذی تعدادی از آنها را تهیه و از طریق تابلوی کتابخانه خود اعضای محترم را از رسیدن این کتاب‌ها آگاه کنید.

این اطلاعیه همچنین متذکر شده است: لازم به ذکر است ارسال کتاب به کتابخانه‌ها بر اساس معیارهای کمی‌و کیفی از جمله درجه کتابخانه‌ها و نوع آنها (اصلی استان، اصلی شهرستان، شهری، روستایی و...) است و در هر صفحه مشخص شده آن عنوان کتاب باید به چه کتابخانه‌هایی برسد. لازم است کتابداران عزیز دقت کنند کتاب‌هایی که برای کتابخانه آنان در نظر گرفته شده به کتابخانه شان رسیده باشد.

در بخش پایانی این اطلاعیه عنوان شده: از آنجا که ارسال دفترک نو رسیده‌ها به همراه بسته‌های ارسالی کتاب، اولین بار است که تجربه می‌شود و قطعاً عاری از خطا و خلاء نخواهد بود. به همین منظور فهرستی از موارد قابل اصلاح و ارتقاء، توسط همکاران این اداره کل آماده شده است. این فهرست به همراه پیشنهادها و نظرات کتابداران محترم که توسط کارشناسان منابع استانی دریافت خواهد شد تکمیل و اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *