آیت‌الله مهدوی ‌کنی یکی از نمادهای حقیقی اسلام فقاهتی بود

15:53 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۰۹۸
خبرگزاری میزان: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی ارتحال مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی پیام تسلیتی صادر کرد.

: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی ارتحال مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی ارتحال جانسوز مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی (رحمت‌الله علیه) با صدور پیامی معظم‌له را آیتی صالح، فقیهی جامع، خدومی صادق، پدری دلسوز برای مردم و محرومان و یار و یاوری صادق و خالص برای امام و رهبری و انقلاب اسلامی و جامعه دانست.

متن پیام بدین شرح است:‌

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

ارتحال جانسوز عالم عامل، ربانی وارسته، استاد کامل، فقیه بصیر و یار دیرین امام و رهبری و مجاهد بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله مرحوم حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی (رحمت الله علیه)، موجی از اندوه و غم را، در قلوب میلیون ها عاشق خاندان اهل بیت، دوستداران انقلاب اسلامی و مستفیضان از نفس گرم خود به وجود آورد و ایران را در آستانۀ فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، غرق در عزا و ماتم کرده و سوگ نشاند.

ایشان حقیقتا یاوری صدیق برای نظام و رهبری و انقلاب بودند و خدمات کم نظیر و بعضا بی نظیر به انقلاب و کشور در مقاطع حساس و بحرانی مختلف داشتند. بدون تردید خدمات این یار سفرکرده از اذهان ملت فهیم و رشید ایران، هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

آیت الله مهدوی کنی تکیه‌گاهی استوار و استوانه ای عظیم برای نیروهای دلبسته به انقلاب و امام(ره) و رهبری بودند که قطعا از این به بعد، نبود این بزرگوار بیش از پیش در میان انقلابیون و مردم متعهد و متدین محسوس خواهد بود.

مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از نمادهای حقیقی اسلام فقاهتی و اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» که مد نظر و مورد تائید حضرت امام خمینی «رحمت‌الله علیه» بودند.

اخلاص، ساده‌زیستی، فداکاری، عشق به امام و شهدا و ولایتمداری و تبعیت ایشان از ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری کاملاً در وجود ذی قیمت و مبارک ایشان متبلور و مشهود بود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در اندیشه ساخت تمدن بزرگ اسلامی و برقراری حاکمیت اسلام و عدالت و آزادی در ایران اسلامی، مقابله با جریان های سلطه و استکبار جهانی و تلاش برای تحقق منویات امام (ره) و ارتقای رشد و تعالی مردم، خدومی صادق و پدری سخت کوش و خستگی ناپذیر برای ملت بودند.

ایشان، شخصیت روحانی باتقوا و سرشار از معنویت بود و در مورد انقلاب، آینده نگری می‌کرد و رشد و تعالی حوزه‌های علمیه و معنویت و عدالت عمومی ، همواره در منویات و برنامه‌هایشان موجود و محرز بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان، ضمن تسلیت رحلت جانگداز این فقیه بصیر، به ساحت قدسی حضرت ولی الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»، مراجع عظام، حوزه های علمیه، شاگردان آن عالم ربانی، بیت شریف و اخوی معظمشان حضرت آیت الله باقری کنی و همه امت بزرگ اسلامی، از ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی خواست تا با حضور در مراسم تشییع، ترحیم و بزرگداشت آن عالم مجاهد ربانی ضمن دعا برای علو درجات ایشان و تسلی خاطر با زماندگان،از خدمات شایسته و گسترده و ارزشمند ایشان تجلیل و قدردانی کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *