رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پوتین ادعای غرب را در باره تهدید هسته ای ایران محکوم کرد/ از اعدام شیخ نمر متاسفم

7:23 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۵۷۴
ولادیمیر پوتين رئیس جمهور روسیه در باره ادعاهای غرب علیه ایران گفت: با وجود اينکه مساله هسته اي ايران حل شده و در آستانه لغو تحريم هاي علیه این کشور هستیم، سامانه هاي موشکي ضد بالستيک ناتو همچنان در شرق اروپا در حال گسترش است.

پوتین ادعای غرب را در باره تهدید هسته ای ایران محکوم کردبه گزارش سرویس بین الملل ، وی در گفت وگو با روزنامه آلمانی بیلد، افزود: به بهانه تهدید هسته ای ایران، غرب تا آنجا که می توانست ناتو را به سمت شرق گسترش داد.

پوتین افزود: صرفنظر از گسترش سازمان ناتو به سمت شرق، سامانه موشکی ضد بالستیک نیز به موضوعی امنیتی تبدیل شده است. همه این مسائل در اروپا به بهانه تهدید هسته ای ایران پیش رفت.

در سال 2009 میلادی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت چنانچه دیگر تهدید هسته ای ایران وجود نداشته باشد، هیچ انگیزه ای برای استقرار سامانه موشکی ضد بالستیک باقی نمی ماند. اما این انگیزه نیز محو و توافق با ایران امضاء شد و حالا نیز در مرحله لغو تحریم های ایران بسر می بریم و همه چیز تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد؛ ضمن آنکه نخستین محموله اورانیوم (ضعیف غنی شده ایران) برای انجام فرآیندهای لازم به خاک روسیه منتقل شد.

اما با این اوصاف، سامانه موشکی ضد بالستیک همچنان در حال توسعه است. توافقات دوجانبه با ترکیه، رومانی، لهستان و اسپانیا نیز امضاء شده اند و نیروهای دریایی که باید به عنوان بخشی از دفاع موشکی عمل کنند در اسپانیا مستقر شده اند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: در رومانی نیز یک محل استقرار (برای این سامانه از طرف غربی ها و ناتو) ایجاد شده است و یکی دیگر هم قرار است تا سال 2018 در لهستان در نظر گرفته شود و در ترکیه نیز سامانه های راداری نصب شده اند.

وی افزود: ما قویا مخالفت خود را با این تحولات در حال انجام در عراق، لیبی یا سایر کشورها اعلام کرده ایم. البته ما این را نگفتیم که این را این کار نکنید یا فلان جا نروید یا اشتباه نکنید. با اینحال هیچکس گوش به حرف ما نداد و حتی برعکس آنها (غربیها) گمان کردند که ما یک موضع ضد غربی و خصمانه به غرب پیدا کرده ایم. وقتی شما صدها هزار و حالا هم یک میلیون پناهنده دارید آیا فکر می کنید موضع ما ضد غربی یا موافق با غرب است؟

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از اعدام روحانی برجسته عربستانی، اظهار کرد: از اعدام شیخ نمر متاسفم به ویژه این که هیچ اقدام مسلحانه ای علیه دولت عربستان انجام نداده بود






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *