شرف خود را پای اعداد گذاشته‌ایم/ زیر بار آمارسازی اشتغال در دولت قبل نرفتیم

12:38 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۰۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس مرکز آمار ایران با انتقاد از اینکه هیچ جای دنیا مرکز آمار را زیر سئوال نمی برند، گفت: مرکز آمار دارای استقلال است و مربوط به این دولت یا دولت گذشته نیست. چرا که در زمان دولت قبل زیر بار آمار ایجاد 2.5 میلیون شغل نرفتیم.

: رییس مرکز آمار ایران با انتقاد از اینکه هیچ جای دنیا مرکز آمار را زیر سئوال نمی برند، گفت: مرکز آمار دارای استقلال است و مربوط به این دولت یا دولت گذشته نیست. چرا که در زمان دولت قبل زیر بار آمار ایجاد 2.5 میلیون شغل نرفتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عادل آذر امروز (سه شنبه) در مراسم روز ملی آمار و برنامه ریزی که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه قضاوت احساسی در مورد آمارها صورت نگیرد، افزود: اگر فردی نرخ بیکاری را قبول ندارد جامعه آماری 60 هزار نفری را مورد پرسش قرار دهد. آمارهای مرکز آمار با پرسش از خانوارها استخراج شده است.

وی ادامه داد: مرکز آمار کشور توانایی پاسخ به انتقادها را دارد اما باید سکوت کنیم زیرا در صورت جواب دادن استقلال مرکز آمار زیر سئوال می رود، در صورتی که هیچ جای دنیا مرکز آمار کشور را زیر سئوال نمی برند.

رییس مرکز آمار ایران تصریح کرد: در حال حاضر مبنای محاسباتی گزارش های آماری بسیاری از موسسات جهانی مرکز آمار آن کشور است.

آذر با بیان اینکه شرف خود را پای اعداد گذاشته ایم، گفت: دولت قبل اعلام کرد 2.5 میلیون شغل ایجاد شده در صورتی که مرکز آمار ایران اعلام کرد تنها یک میلیون و 200 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از انتقادات بی‌پایه و ‌اساس است، افزود: برای حفظ استقلال با هیچ فردی وارد مناظره نمی شود زیرا مرکز آمار ایران مربوط به این دولت یا دولت گذشته نیست.

رییس مرکز آمار ایران تصریح کرد: همچنین باید گفت که 95 درصد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه ملی آمار ایران مهیا است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *