آیت‌الله مهدوی‌کنی برای جامعه ما نعمت بزرگی بود

12:37 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۰۳۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: حقیقتاً وجود مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی برای جامعه ما نعمت بزرگی بود.

: معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: حقیقتاً وجود مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی برای جامعه ما نعمت بزرگی بود.

به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام مجید انصاری ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی به سازمان بزرگ روحانیت کشور و خانواده محترم آن مرحوم و نیروهای انقلابی، گفت: حقیقتاً وجود مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی برای جامعه ما نعمت بزرگی بود.

انصاری با بیان اینکه ایشان از پیشکسوتان عرصه انقلاب و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بودند و از روزهای نخست نهضت در کنار امام(ره) بودند، تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای استقلال کشور، حبس و تبعید و فشارهای رژیم شاه را به جان خریدند و نقش مهمی را در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره حضور موثر آیت‌الله مهدوی‌کنی در ساماندهی نیروهای انقلاب و تشکیل کمیته‌های انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شخصیت علمی، متانت در برخورد، انصاف و عدالت، و همراهی مدام ایشان با امام و بعد از امام، همراهی بی‌وقفه با مقام معظم رهبری، از خصوصیت زندگی پربازر ایشان بود.

انصاری همچنین با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی در کنار فعالیت سیاسی و اجتماعی، اهتمام ارزشمندی به امور علمی و حوزوی داشتند، اظهارکرد: دانشگاه امام صادق به عنوان یادگار بزرگ ایشان، نشاندهنده دید درست آیت‌الله مهدوی‌کنی به آموزش عالی و تربیت جوانان برای نظام بود.

وی همچنین افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی نماد یک روحانی انقلابی و مبارز و متدین بودند. گرچه به لحاظ سیاسی دیدگاهی داشتند و به عنوان دبیرجامعه روحانیت مبارز فعالیت می‌کردند اما همواره به متانت و برخورد منصفانه با رقبای سیاسی معروف بودند. آخرین سمت ایشان هم ریاست نهاد مهم و موثر خبرگان رهبری بود.

انصاری در پایان گفت: ارتحال ایشان ضایعه بزرگی برای کشور و روحانیت است و امیدوارم راه این شخصیت‌ها که راه امام و انقلاب اسلامی است، پررهرو باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *