خرید و فروش مسکن مهر راکد شد/ دیگر کسی تمایلی به خرید مسکن مهر ندارد

11:44 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۰۰۶
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به رکود خرید و فروش مسکن مهر در بازار اعلام کرد: با توجه به این که نقل و انتقال مسکن مهر آزاد شده است اما متقاضیان تمایلی به خرید مسکن مهر ندارند.

: عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به رکود خرید و فروش مسکن مهر در بازار اعلام کرد: با توجه به این که نقل و انتقال مسکن مهر آزاد شده است اما متقاضیان تمایلی به خرید مسکن مهر ندارند.

محمدعلی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: در حال حاضر مسکن مهر دارای مشکلات عدیده‌ای است که موجب شده است متقاضیان تمایلی به خرید آن نداشته باشند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران یکی از مشکلات اصلی مسکن مهر را عدم پایان کار و سند رسمی اعلام کرد و افزود: این عوامل موجب شده است که دهک‌های سوم و چهارم جامعه هم برای خرید آن پیش قدم نشوند.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه واحدهای مسکونی مهر با هدف تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه احداث شده است، گفت: اگر ‌می‌خواهیم از قشر آسیب‌پذیر جامعه حمایت کنیم باید دولت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده بازار را به گونه‌ای کنترل کنند که اشخاص اجازه افزایش قیمت را نداشته باشند اما در حال حاضر کنترل بر قیمت‌ها رها شده است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش مسکن مهر یک اجبار و تکلیف برای تبعیت سازندگان ساختمانی از مقررات ملی ساختمان وجود دارد، گفت: تاکنون رعایت این مقررات در مبحث سوم و نهم و به خصوص در بخش صرفه جویی انرژی خود را نشان داده است.

ربانی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تسهیلات نوسازی بافت های فرسود تا سقف 50 میلیون تومان در کلان شهرهای کشور گفت: این میزان تسهیلات جوابگوی نوسازی بافت های فرسوده نیست. در صورتی روند بهسازی بافت های فرسوده در کشور تسریع می شود که دولت سقف تسهلات را تا سقف 80 میلیون تومان افزایش دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *