توسعه مناسبات ایران و روسیه دستاوردهای قابل توجهی خواهد داشت

11:04 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۸۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: نیکلای پاتروشوف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه که در صدر هیئت بلندپایه سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای دیدار رسمی دو روزه به کشورمان سفر کرده است صبح امروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص مسائل سیاسی و امنیتی دوجانبه و بین المللی و مقابله با تهدیدات مشترک گفت و گو کرد.

: نیکلای پاتروشوف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه که در صدر هیئت بلندپایه سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای دیدار رسمی دو روزه به کشورمان سفر کرده است صبح امروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص مسائل سیاسی و امنیتی دوجانبه و بین المللی و مقابله با تهدیدات مشترک گفت و گو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ،‌ در جریان مذاکرات رسمی میان مقامات دو کشور، طرفین با تاکید بر فضای دوستانه و توام با حسن تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ضمن بررسی تحولات جاری در منطقه و عرصه بین الملل، شرایط پیش رو را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر تداوم ارتباطات نزدیک و ارتقای همکاری های تهران- مسکو در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دانستند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با اشاره به اشتراکات و مواضع اصولی دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، نفی یکجانبه گرایی در مدیریت بحران های بین المللی و همچنین ضرورت هم افزایی در ظرفیت های اقتصادی منطقه ای اظهار کرد: توسعه مناسبات همه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه ، دستاوردهای قابل توجهی را در حوزه منافع ملی دو کشور و تقویت ثبات و امنیت منطقه ای به دنبال خواهد داشت.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت حل و رفع چالش های امنیتی براساس قوانین بین المللی، تداوم ارتباطات و رایزنی های منظم و مستمر میان ایران و فدراسیون روسیه را در افزایش درک مشترک از ضرورتها و اولویت های همکاری دو جانبه ضروری خواند.

وی با اشاره به مذاکرات جاری در موضوع پرونده هسته ای ایران گفت: بهره مندی از برنامه صلح آمیز هسته ای حق مسلم و بلاشرط ایران است و مسائل موجود در این پرونده باید در قالب مذاکرات سیاسی کشورهای 1+5 حل و فصل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *