بنزین‌های وارداتی استاندارد نیست/ بنزین تولید پتروشیمی‌ها وارد چرخه مصرف می‌شود

10:45 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان این که بنزین های وارداتی استاندارد نیست اعلام کرد: نمایندگان با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که میزان بنزن بنزین های وارداتی بیش از دو است.

: عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان این که بنزین های وارداتی استاندارد نیست اعلام کرد: نمایندگان با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که میزان بنزن بنزین های وارداتی بیش از دو است.

احمد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: هم اکنون هیچ گونه مدرکی مبنی بر استاندارد بودن بنزین های وارداتی از سوی سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد ارائه نشده است.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به جمع بندی نهایی کمیسیون انرژی در خصوص تولید بنزین پتروشیمی ها اعلام کرد: ما در کمیسیون انرژی به مجلس به این نتیجه رسیدیم که بنزین پتروشیمی ها استاندارد است و میزان بنزن آن زیر یک برآورد شده است. از این رو قبلیت بازگشت مجدد به چرخه مصرف را دارد.

سجادی،در ادامه تایید متولیان محیط‌زیست مبنی بر بالابودن میزان بنزن بنزین وارداتی را مدنظر قرار داد و گفت: قدر مسلم تولید چنین بنزینی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و باید مانع از انجام آن شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد اظهار‌نظر متولیان سازمان استاندارد در این مورد نیز اینگونه عنوان کرد که مساله بازرسی و بررسی استاندارد این قبیل محصولاتی را از سازمان استاندارد گرفته و خود وزارت نفت نسبت به این مهم اقدام می‌کند و کیفیت بنزین تولیدی را بررسی می‌کند.

وی در ادامه به اظهار‌نظر برخی از مسئولین محیط‌زیست و سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: اینکه مجتمع‌های پتروشیمی اعلام می‌کنند که بنزین استاندارد تولید می‌کنند و در مقابل برخی افراد اعلام کردند که آلایندگی‌های موجود در هوا ناشی از بنزین و سوخت نبوده با گفته‌های یاد‌شده متناقض است موجب شده تا مجلس برای تداوم واردات بنزین قانع نشود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *