برای طرح مسائل استراتژیک جهان اسلام "نهاد فیلمسازی اسلامی" را راه بیندازیم

10:10 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۶۵
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: جمال شورجه گفت: نیاز است "نهاد فیلمسازی اسلامی" را راه بیندازیم تا بدین طریق ارگانهای رده بالا مانند مجلس شورای اسلامی به طور مستقیم وارد کار شده و با حمایت از چنین نهادی شرایطی را فراهم کنند برای تولید آثار هنری با محوریت مسائل استراتژیک جهان اسلام.
: جمال شورجه گفت: نیاز است نهاد فیلمسازی اسلامی را راه بیندازیم تا بدین طریق ارگانهای رده بالا مانند مجلس شورای اسلامی به طور مستقیم وارد کار شده و با حمایت از چنین نهادی شرایطی را فراهم کنند برای تولید آثار هنری با محوریت مسائل استراتژیک جهان اسلام.


به گزارش جمال شورجه کارگردانی که پنج سال قبل درام "33 روز" را با محوریت نبرد قوای حزب ا.. لبنان با عمّال صهیونیستی تصویر کرده بود درباره تازه ترین برنامه های تولیدش به میزان گفت: دو فیلمنامه به نامهای "هانا" و "مسیح شاهد بود" را آماده کار دارم. هر دو کار با مضمون مقاومت مردم فلسطین و جنایات اسرائیل نوشته شده اند.

وی ادامه داد: هر دو پروژه نیاز دارند به حمایت ارگانهای سینمایی مسئول بخصوص که نیاز است بخشی از نماها را خارج از کشور بسازیم. از آنجا که هزینه های فیلمسازی بالاست بخش خصوصی فقط میتواند بخشی از بودجه را تامین کند و مابقی بودجه می بایست توسط ارگانهای سینمایی تامین شود.

برای تولید آثار استراتژیک جهان اسلام نهاد فیلمسازی اسلامی را راه بیندازیم
شورجه درباره اینکه چرا نهادهای سینمایی حمایت خود را از این پروژه ها اعلام نمی کنند اظهار داشت: شاید یکی از علل عدم پیشبرد این پروژه ها تنگدستی و کمی بودجه ارگانهای سینمایی باشد. سازمان سینمایی شاید نتواند به همه حوزه ها رسیدگی کند و برای تمرکز بیشتر بر تولید آثار استراتژیک نیاز داریم به یک نهاد مستقل که ردیف بودجه خاص خود را داشته باشد.

وی در تشریح کارکرد چنین ارگانی افزود: نیاز است نهاد فیلمسازی اسلامی را راه بیندازیم تا بدین طریق ارگانهای رده بالا مانند مجلس شورای اسلامی به طور مستقیم وارد کار شده و با حمایت از چنین نهادی شرایطی را فراهم کنند برای تولید آثار هنری با محوریت مسائل استراتژیک جهان اسلام. همین الان اتفاقاتی مانند افراطی گری را در نقاط مختلف دنیا داریم که نیاز دارد به عکس العمل سریع سینما و طبیعی است که اگر نهادی مسئول این پروژه ها داشته باشیم زودتر می توانیم به نتیجه برسیم.

مسئولان برای حمایت از سینماگران همه را به یک چشم ببینند
کارگردان آثاری چون "باشگاه سری" و "حماسه مجنون" در پاسخ به اینکه آیا عدم حمایت ارگانهای سینمایی در تولید آثار جدید وی به این بازنمیگردد که او را منسوب به دولت قبل میدانند و او پاسخ داد: انشاا.. که این طور نباشد. البته که با نیروهای جدید در پاره ای مواضع فرهنگی زاویه داریم اما آن بخش از صحبتهای مدیران جدید که در حوزه سینما و فرهنگ همه را به یک چشم می بینند را جدی گرفته ایم. امیدوارم در عمل هم همین موضوع را لحاظ کنند و برای حمایت از سینماگران به جبهه بندی های سیاسی ورود نکنند.

آدمهایی مانند باشه آهنگر و شیخ طادی باید بتوانند فیلمهای خود را بسازند
این کارگردان و تهیه کننده با اشاره به چهره های سینمایی جریان انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: همین الان آدمهایی امتحان پس داده مانند محمدعلی باشه آهنگر و پرویز شیخ طادی نیز مشکل کمبود بودجه دارند. به هر حال برای آدمهایی که امتحان خود را پس داده اند که باید تسهیلات قائل شویم تا بتوانند کارشان را انجام دهند. نمیشود که برای اینها نیز کمبود بودجه داشته باشیم.

جمال شورجه درباره اینکه کمبود بودجه، بهانه ای شده برای بسیاری از عدم حمایتها به میزان گفت: تا آنجا که من میدانم بودجه مصوب سینمایی امسال نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و حدودا دو برابر شده است پس بودجه کم نشده و هست اما احتمالا مشکلات دیگری وجود دارد.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *