آمران به معروف با منکرات در معرض دید عموم برخورد می‌کنند

9:57 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۶۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: ماده 5 طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر مبنی بر اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوقی اشخاص شد مگر به حکم مرجع قضایی یا به موجب قانون به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

: ماده 5 طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر مبنی بر اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوقی اشخاص شد مگر به حکم مرجع قضایی یا به موجب قانون به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، وکلای ملت صبح امروز سه شنبه در جلسه علنی خود ادامه بررسی طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار داشتند.

نمایندگان در ادامه رسیدگی به این طرح، ماده 5 طرح آمران به معروف و نهی از منکر مبنی بر اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان معترض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوقی اشخاص شد مگر به حکم مرجع قضایی یا به موجب قانون اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند مانند قسمت های مختلف آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و وسایل نقلیه خصوصی موضوع این قانون نیست را با 141 رای موافق، 45 رای مخالف و 5 رای ممتنع به تصویب رساندند.

باهنر نایب رییس مجلس پس از تصویب این طرح گفت: اماکنی که بدون تجسس در معرض دید ما باشد موضوع ماست؛ بنابراین هر کسی که در معرض دید عموم نبود در این مساله استثنا است.

نمایندگان با 155 رای موافق، 13 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموعه 205 رای توافق کردند که هیچ شخص و گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، جرع و قتل مبادرت کند. مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *