رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بی‌سوادی 30 درصد از سالمندان/ نخستین المپیاد ورزشی بازنشستگان برگزار می‌شود

17:53 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که 30 درصد از سالمندان کنونی فاقد سواد هستند اعلام کرد: در سالهای آتی با سالمندانی مواجه خواهیم شد که نه تنها دارای سواد هستند بلکه دارای تجارب ارزشمندی از دانش می باشند.

: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که 30 درصد از سالمندان کنونی فاقد سواد هستند اعلام کرد: در سالهای آتی با سالمندانی مواجه خواهیم شد که نه تنها دارای سواد هستند بلکه دارای تجارب ارزشمندی از دانش می باشند.

به گزارش ، علی ربیعی در مراسم تجلیل از بازنشستگان که در محل وزارت کار برگزار شد اعلام کرد: جامعه ایران در 20 سال آتی با پدیده سالخوردگی مواجه خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان این که هم اکنون جامعه برای توسعه و بهبود شرایط روابط عاطفی نیاز به تجارب سالمندان دارد اعلام کرد: به میانسالی نباید به عنوان مسئله نگاه کرد بلکه میانسالی می تواند به عنوان راه حل در نظر گرفته شود.

ربیعی در خصوص شرایطی که در آینده برای سالمندان پدید خواهد آمد، گفت: ممکن است شرایط بیمه ها تغییر کند و تسهیلات دیگری در خصوص سالمندان با توجه به افزایش تعداد آنها در جامعه ایجاد شود.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد پزشکان با تخصیص سالمندی در ایران بسیار اندک هستند که باید در این زمینه شرایط بهتر شود.

وزیر کار با اشاره به تغییر سبک زندگی، گفت: هم اکنون سبک زندگی در ایران تغییر کرده و دیگر چند نسل در کنار هم زندگی نمی کنند، روابط خانوادگی در جامعه ایران بشدت در حال تغییر است به طوری که ارتباطات خانوادگی تضعیف و تنهایی در ایران بیش از گذشته شده است.

به گفته ربیعی، در صورتی که می خواهیم جامعه را سالم نماییم باید به بازنشستگی به شکل دیگری نگاه کنیم، ضمن آنکه نیاز به سرمایه اجتماعی داریم و باید همزیستی در کنار یکدیگر را تبلیغ کنیم.

ربیعی ادامه داد: جامعه کنونی ایران نیاز به نسلی دارد که بتواند آرامش را در جامعه تسری بخشد.

وی در پایان گفت: در عمر یکهزار روزه ای که از عمر دولت تدبیر و امید باقی مانده، باید بتوانیم بنیانهایی را در کشور ایجاد کنیم که این نهادها ماندگار شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *