رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفر العبادی همکاری‌ها بین ایران و عراق را وارد مرحله جدیدی می‌کند

16:23 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۱۹
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حیدر العبادی و مقامات و مسئولان عالی‌رتبه ایران، آخرین تحولات منطقه و راه‌های کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حیدر العبادی و مقامات و مسئولان عالی‌رتبه ایران، آخرین تحولات منطقه و راه‌های کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

به گزارش گروه سیاسی ، مرضیه افخم درباره سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران، اظهار کرد: تهران برای این رویداد اهمیت ویژه‌ای قائل است و در این سفر که همکاری‌های همه جانبه دو کشور را به مرحله ای جدید وارد خواهد کرد، آقای العبادی و مقامات و مسئولان عالی‌رتبه ایران، آخرین تحولات منطقه و راه‌های کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

وی افزود: از جمله اهداف این سفر که متعاقب شروع به کار دولت جدید در عراق صورت می‌گیرد، افزایش و ارتقای مناسبات و همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف، از جمله در زمینه انرژی، مسکن، سازندگی و سایر زمینه‌های موجود متناسب با ظرفیت‌های وسیع دو طرف است.

افخم تاکید کرد: رایزنی‌های نزدیک میان دو کشور با توجه به حساسیت و پیچیدگی تحولات منطقه و همچنین نقش موثر تهران و بغداد در کمک به بازگشت صلح و ثبات به منطقه و یکپارچه کردن تلاش‌های جاری در جهت مبارزه جدی با تروریسم از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت ایران از وحدت و یکپارچگی، امنیت و توسعه همه جانبه کشور دوست و همسایه عراق، خاطر نشان کرد: ایران بر همین اساس با عراق در مقابله با چالش‌های فرارو به ویژه امنیت و ریشه کنی پدیده شوم تروریسم همکاری خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *