رونمایی از کلاه ایمنی جدید موتورسیکلت BMW + عکس

16:04 - 18 دی 1394
کد خبر: ۱۱۹۰۳۴
شرکت BMW Motorrad از دو پیش‌ساخت سیستم‌های الکترونیکی در نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2016 رونمایی کرده که دیدگاه روشنی از آینده نه چندان دور این حوزه را ارائه می‌کنند.
به گزارش ، کلاه ایمنی نمایشگر بالاسری و سیستم روشنایی لیزری قرار است موتورسیکلت‌ها را ایمن‌تر و کاربردی‌تر کنند.

بی‌ام‌او هیچ گاه از نوآوری دور نبوده است؛ این شرکت آلمانی که پیشگام استفاده از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بر روی موتوسیکلت است، مسیر نوآوری را با سیستم‌های الکترونیکی همچون "نور پویای ترمز" و "دستیار نمای بغل" ادامه داده است.

بی‌ام‌و از نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2016 که از روز ششم تا نهم ژانویه (16 الی 19 دی) در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، برای معرفی فناوری‌های مبتکرانه بیشتر بهره برده است. این شرکت با رونمایی از مفهوم iVision و رابط کنترل ژست AirTouch برای خودروهایش، در بخش موتورسیکلت‌سازی خود به معرفی دو سیستم مفهومی جدید پرداخته است.

رونمایی از کلاه ایمنی جدید موتورسیکلت BMW + عکس

نمایشگر بالاسری

شرکتهایی مانند Intelligent Cranium، Reevu و BikeSystems در حال حاضر به شدت در حال رقابت برای ارائه نخستین سیستم نمایشگر بالاسری در بازار هستند. این سیستم‌ها برای ارائه مستقیم اطلاعات بر روی میدان دید راننده طراحی شده‌اند که با حذف نیاز به گمراه کردن نگاه از جاده برای بررسی ابزار موتورسیکلت، رانندگی ایمنتری را امکان‌پذیر می‌سازد. اکنون شرکت بی‌ام‌و نیز به این رقابت پیوسته است.

سیستم ارائه شده توسط بی‌ام‌و شامل یک نمایشگر شیشه‌ای بر روی چشم راست است که انواع اطلاعات مفید را ارائه می‌کند. بارزترین اطلاعات آنهایی هستند که روی یک صفحه ابزار عادی مانند سرعت، دما، دنده، سطح سوخت و غیره نمایش داده می‌شوند.

همچنین می‌توان این سیستم را برای ارائه اطلاعات بیشتر بسته به نیاز راننده برنامه‌ریزی کرد. دوربین‌های تعبیه شده درون کلاه می‌توانند اطلاعات زنده‌ای از عقب را به راننده ارائه کرده و بطور موثری جای آینه را بگیرند. کلاه پیش‌ساخت بی‌ام‌و همچنین به یک مینی رایانه و اسپیکر مجهز است که بطور بی‌سیم توسط یک کنترلگر چندگانه که در سمت چپ فرمان قرار دارد، کنترل می‌شوند. نیروی این کلاه توسط دو باتری تامین می‌شود که در پایین بخش پشتی کلاه تعبیه شده و حداقل پنج ساعت با هر بار شارژ کار می‌کند.

بی‌ام‌او کاربری‌های بیشتری را برای این نمایشگر بالاسری پیش‌بینی کرده، از جمله ارتباط با سیستم ارتباط خودرو به خودرو که اطلاعات جاده‌ای را بصورت بلادرنگ از یک راننده به دیگری منتقل می‌کند. به گفته BMW Motorrad، این سیستم طی چند سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید.

رونمایی از کلاه ایمنی جدید موتورسیکلت BMW + عکس

چراغهای لیزری جلو موتورسیکلت

چراغهای جلو لیزری پیش از این نیز توسط بی‌ام‌و استفاده شده بودند و این شرکت سیستم‌های مشابه را در خودروهایی مانند سری هفت و i8 بکار گرفته است. نمونه پیش‌ساخت ارائه شده در نمایشگاه الکترونیک مصرفی بر روی موتورسیکلت K 1600 GTL به نمایش درآمد.

چراغهای جلو لیزری یک نور کاملا سفید بسیار درخشان تولید می‌کنند و پرتوی آن تا 600 متر می‌رسد که دو برابر محدوده روشنایی یک چراغ جلو معمولی است.

شرکت سازنده هنوز اطلاعات زیادی در مورد این فناوری ارائه نکرده زیرا سیستم مفهومی هنوز در مرحله توسعه است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *