«خورشید کاروان» به رسم هر سال در پاسداشت قیام امام حسین(ع) روی صحنه می رود

14:39 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۸۹۵
خبرگزاری میزان: محمود فرهنگ کارگردان متون دینی نمایش "خورشید کاروان" را ماه محرم روی صحنه می برد.

: محمود فرهنگ کارگردان متون دینی نمایش "خورشید کاروان" را ماه محرم روی صحنه می برد.

محمود فرهنگ نویسنده ، پژوهشگر و کارگردان متون دینی و مذهبی در گفتگو با درباره فعالیتهای کاریش برای ماه محرم عنوان کرد: طبق رسم دیرین این دو دهه اخیر نمایش "خورشید کاروان" که کارى از گروه فدک مى باشد در ماه محرم و صفر در تهران به نمایش درخواهد آمد.


وی ادامه داد: متن این نمایش براساس نمایشنامه "هیهات" نوشته استاد بوباسم حیادارنوشته شده است و ممکن است مثل سال های قبل به علت گرفتاری در گروه بازیگری تغییراتی به وجود بیاید اما متن نمایش بدون تغییر است.


فرهنگ افزود: ماجراى نمایش " خورشید کاروان"مربوط به شبى است که شمر، کاروان اسیران کربلا را نزدیک دیرى نگاه مى دارد. راهب پیر به تنهایى در دیر به عبادت خود مشغول است و پطروس پسر او در پى یافتن حقیقت و آنچه در کتاب مقدس آمده است، راهى کوفه مى باشد. وى معتقد است که ایلیاى مقدس همان حضرت على(ع) و شبیرهمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مى باشند که نام آنها به کرات در کتاب مقدس آمده است.


این نویسنده ادامه داد: نمایش با استفاده ازعناصر مذهبی جذاب و نام آشنا برای ایرانی ها مثل نوحه خوانی ها و ساختار تعزیه گونه وهمراهی آواى قرآن، همخوانى گروه تواشیح و همسرایى خوانندگان و استفاده از موسیقى هاى مختلف و معروف کلیسایى و اسلامى و تلفیق استادانه آنها با هم و وجود دکور می کوشد تبدیل به اثری ماندگار و عمیق در باره فلسفه قیام عاشورا شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *