طرح انتخاب بیمارستان معین برای هر استان فردا در مجلس بررسی می‌شود

12:53 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۸۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی انتخاب بیمارستان معین برای هر استان در مجلس خبر داد و گفت: انتخاب بیمارستان معین سبب می‌شود تا از مراجعه این بیماران به بخش خصوصی جلوگیری شود. براین اساس موضوع مورد نظر فردا، سه شنبه در مجلس بررسی می شود.

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی انتخاب بیمارستان معین برای هر استان در مجلس خبر داد و گفت: انتخاب بیمارستان معین سبب می‌شود تا از مراجعه این بیماران به بخش خصوصی جلوگیری شود. براین اساس موضوع مورد نظر فردا، سه شنبه در مجلس بررسی می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره بررسی بیمارستان معین در مجلس اظهار کرد: ساماندهی اعزام بیماران از شهرستان به استان‌های همجوار سه شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در هر شهر باید یک بیمارستان معین تعیین شود، ادامه داد: در حقیقت ارجاع یک بیمار به شهر دیگر بایدساماندهی شود تا فرد دچار مشکل و سرگردانی نشود؛ چرا که در برخی موارد شاهد بودیم بیماران به بخش‌های خصوص ارجاع داده می شدند که این امر سبب بروز مشکلاتی برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حقیقت برخی از بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها با کمبود امکاناتی مانند  ICU مواجه هستند. همچنین بیمار نمی‌توانند با پزشک و پرستار ارتباط برقرار کنند، بنابراین چنین افردی مجبور می‌شوند به سراغ بخش خصوصی رفته که این امر برای آنها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

رستمیان با بیان این‌که در کنار این موراد بیمارستان‌های بزرگی که در تهران هستند باید برای هر استان کشور معین باشند، اظهار کرد: اگر این اتفاق افتاد بیماری که از شهرستان می‌خواهد به تهران اعزام شود می‌داند که باید به کدام بیمارستان برود و این گونه سرگردان نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار کرد:  انتخاب بیمارستان معین سبب می‌شود تا از مراجعه این بیماران به بخش خصوصی کاسته شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *