دستگیری 4 مظنون اسید پاشی در اصفهان

12:03 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۸۵۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور با اشاره به دستگیری 4 مظنون اسیدپاشی در اصفهان گفت: آنچه در رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی بیان می شود، مورد تایید ما نیست.
: معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور با اشاره به دستگیری 4 مظنون اسیدپاشی در اصفهان گفت: آنچه در رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی بیان می شود، مورد تایید ما نیست.

به گزارش ، علی باقری در حاشیه شصت و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران از دستگیری چهار نفر در موضوع اسیدپاشی در اصفهان خبر داد.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت کشور برای بررسی و ارزیابی این موضوع اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع این حوادث در اصفهان، وزیر کشور در نشستی با استاندار اصفهان مسائل عمومی این استان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و برای برخورد با عامل یا عوامل این رویداد دستوراتی نیز داده شد که هم اینک چهار نفر در این ارتباط دستگیر شده اند.

معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور با تاکید براین که فضای استان اصفهان، فضایی آرام، امن و بدون مشکل است و هیچگونه نگرانی در این ارتباط وجود ندارد، تصریح کرد: آنچه در رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی بیان می شود، مورد تایید ما نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد طرح های ساماندهی سواحل شمالی کشور از 100 طرح سال گذشته به 130 طرح افزایش یافته است، گفت: با وجود اینکه در سال 92 زمان استفاده عمومی مردم از طرحهای سواحل شمالی کشور قبل از تیر ماه آغاز شده بود و به دلیل همزمانی ماه تابستان با ماه مبارک رمضان تنها سه ماه از این طرحها بهره برداری شد، امسال این طرح از خرداد ماه آغاز و امکان استفاده مردم در ماه رمضان نیز وجود داشت که این مجوز سبب شد امسال مردم 4 ماه بتوانند از طرحهای سواحل شمالی کشور بهره برداری کنند که با این اقدام تعداد استفاده‌کنندگان از این طرح نزدیک به دو برابر افزایش به 50 میلیون نفر رسید.

باقری با اشاره به اینکه افزایش 30 درصدی طرحها و 100 درصدی تعداد مسافران سبب نشد آمار غرق شدگان در شمال کشور افزایش یابد، تصریح کرد: سال گذشته در سواحل کشور 251 غرق شدند که این آمار امسال با 100 نفر کاهش به 150 تن رسیده است.

معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور بر ضرورت حمایت دولت در ساماندهی سواحل شمالی کشور تاکید کرد و گفت: وزارت کشور برای استمرار این طرح تلاش می کند با کمک شهرداریها و بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی نسبت به استمرار اجرای این طرح اقدام کند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع ایمنی جاده ها اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در سالهای اخیر تلاشهای جدی برای کاهش تعداد کشته های تصادفات جاده ای به انجام رسیده است، اما آمارهای موجود نشان می دهد ایران در وضعیت بسیار بدی از نظر جاده ای در تصادفات منجر به فوت برخوردار است که این آمارها چند برابر استانداردهای جهانی است.

به گفته باقری، با اقدامات صورت گرفته آمار 28 هزار نفر کشته‌شدگان سال 84 در تصادفات جاده ای به 18 هزار نفر کاهش یافته که این با وجود افزایش تعداد سفرها و خودروها بوده است.

معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور از رسانه ها، سازمان های آموزشی و فرهنگی و نیز تشکلهای مردم نهاد غیردولتی خواست با ارائه برنامه های مختلف نسبت به فرهنگسازی رانندگی مناسب و ایمن در جاده ها اقدام کنند؛ چراکه همه دلایل تصادفات جاده ای مربوط به خودروها و جاده نیست.

وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه به عنوان روزهایی که بیشترین آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای رخ می دهد، گفت: با توجه به اینکه این دو روز از روزهای تعطیل کشور به شمار می رود، میزان تردد در این روزها افزایش می یابد که به همین دلیل آمار تصادفات و کشته‌شدگان محورهای ارتباطی کشور در این دو روز نسبت به روزهای دیگر افزایش چشمگیری داشته است.

معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور به ناایمن ترین راههای کشور هم اشاره کرد و گفت: محورهای مواصلاتی استانهای اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس ناایمن ترین محورهای ارتباطی کشور به شمار می روند که می طلبد رانندگان و مسئولان نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب برای ایمن تر کردن آنها اقدام کنند.

باقری به سهم 64 درصدی خودروهای سواری در وقوع تصادفات جاده ای اشاره و بیان کرد: وسایل نقلیه سنگین با 21 درصد، موتورسیکلت ها با 12 درصد و خودروهای عمومی با 3 درصد بالاترین سهم وسایل نقلیه موتوری را دارای بیشترین فراوانی در وقوع تصادفات جاده ای عنوان کرد.

وی با اشاره به آغاز ماههای محرم و صفر در روزهای آینده از اتخاذ تدابیری در شورای اجتماعی کشور و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای فرهنگی خبر داد و گفت: هم اینک 80 هزار هیئت مذهبی و 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد که این مراکز پایگاههای خوبی برای طرح معارف دینی در ماه های محرم و صفر هستند که باید از ظرفیت های خوب ایجاد شده از سوی آنها به خوبی بهره برداری شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *