ساخت و ساز مسکن در بافت های فرسوده راکد شد/ عدم تاثیر وام 50 میلیونی در بافت‌های فرسوده

10:57 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۸۳۷
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از رکود ساخت و ساز در مناطق بافت های فرسوده تهران خبر داد و اعلام کرد: به دلیل ارزش افزوده پایین بافت های فرسوده انبوه سازان تمایلی به ساخت در این مناطق ندارند.

: دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از رکود ساخت و ساز در مناطق بافت های فرسوده تهران خبر داد و اعلام کرد: به دلیل ارزش افزوده پایین بافت های فرسوده انبوه سازان تمایلی به ساخت در این مناطق ندارند.

محمدمهدی مافی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به رونق ساخت و ساز در مناطق شمالی و حومه تهران اعلام کرد: این مناطق به دلیل ارزش افزوده بالایی که دارد ساخت واحد این مناطقف برای انبوه سازان از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار است.

وی ارائه تسهیلات 50 میلیونی را در روند نوسازی بافت های فرسوده در کلان شهرها بی تاثیر اعلام کرد: با این میزان وام بافت های فرسوده بهسازی نمی شود.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، در ادامه با اشاره به تداوم رکود در بازار مسکن اعلام کرد: به دلیل شرایط رکودی حاکم در بازار مسکن قیمت ها هم اکنون در بازار تثبیت شده است. به طوری که پیش بینی می شود با سیاست های که دولت در بازار مسکن در پیش گرفته است در ماه های پایانی سال شاهد افزایش قیمت در این بازار باشیم.

دبیر انجمن صنفی انبوه ‌سازان مسکن استان تهران یکی از دلایل اصلی رکود در بازار مسکن را افزایش قیمت ناگهانی طی دو سال گذشته اعلام کرد و افزود: روند طبیعی در بازار مسکن این است که پس از دوره افزایش قیمت یک دوره سکون پیش می‌آید. به طوری که دو سال قبل افزایش ناگهانی قیمت در این بخش اتفاق افتاد که پس از آن به طور طبیعی دوره سکون به وجود می‌آید.

مافی در ادامه افزود: بهترین زمان را برای خرید مسکن الان است به این علت که بازار راکد است و افرادی که نیاز به مسکن دارند در شرایط فعلی با قیمت مناسب تری می توانند صاحبخانه شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *